خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار با جمعی از صنعتگران و کارآفرینان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد اقتصادی، همّت مضاعف و کار مضاعف، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل به معنای حقیقی استقلال اقتصادی کشور را بهمراه دارد، گفت: پشتیبانی از کالای ایرانی فراگیرترین و […]

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار با جمعی از صنعتگران و کارآفرینان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهاد اقتصادی، همّت مضاعف و کار مضاعف، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل به معنای حقیقی استقلال اقتصادی کشور را بهمراه دارد، گفت: پشتیبانی از کالای ایرانی فراگیرترین و مردمی‌ترین نامگذاری سال هست و هرکس در هر جایگاهی موظف هست به تقویت تولید ملی کمک کند.

وی اضافه کرد: خرید کالای ایرانی و پشتیبانی از آن زمانی پژوهشگر می‌شود که تولیدکنندگان طبق احتیاج مشتری کالایی با کیفیت و رقابت‌پذیر تولید و به بازار‌های داخلی و بیگانه ارائه کنند.

آل‌هاشم با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی پشتیبانی ملی از کالای ملی گفت: مصرف‌کنندگان نقش آفرین کلیدی عرصه تولید کشور هستند، زیرا با خرید و پشتیبانی از کالا‌های ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اغراض سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پشتیبانی از تولید داخلی و مقابله با کالای قاچاق را پژوهشگر می‌سازند.

وی در ادامه ابراز کرد: البته چنانچه تولید داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت با نوع بیگانه آن باشد، خود به خود فرهنگ استفاده از تولید داخلی در کشور نهادینه می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودباوری امری تأثیرگذار در راستای پشتیبانی از کالای ایرانی هست، گفت: باید بعضی نگاه‌های غلط نسبت به کالای ایرانی را از ذهن‌ها پاک کنیم و استفاده کالا‌های ساخت داخلی را در اولویت و آن را مقدم بر کالا‌های بیگانه بی کیفیت قرار دهیم.

آل‌هاشم در ادامه گفت: خرید کالای ایرانی؛ افتخار ملی هست و در ایجاد فرصت‌های شغلی نقشی بنیادی دارد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در انتهاء تصریح نمود: با پشتیبانی از کالا‌ها و تولیدات داخلی علاوه بر پشتیبانی از اشتغال، از خارج شدن ارز برای خرید کالا‌های بیگانه جلوگیری می‌شود و برای تحقق این با اهمیت باید به رویکرد اقتصاد مقاومتی، سیاست خرید و تأمین کالا از تولید کنندگان داخلی با جدیت از سوی مردم و مسئولین اجرایی گردد.