رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار آیت الله نوری همدانی گفت:آمادگی احداث ۳ بیمارستان در غزه را داریم و این آمادگی وجود دارد تا یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی و ۲ بیمارستان ۵۵ تختخوابی برای ارائه خدمات درمانی به مردم غزه راه اندازی شود.

به پزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه پیر حسین کولیوند ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار داشت:

بواسطه اقداماتی که از سوی جمعیت هلال‌احمر در زلزله ترکیه صورت گرفت، نشان عالی فداکاری از سوی دولت ترکیه به هلال احمر ایران اهدا شد.

کولیوند ابراز داشت: حضور و خدمت رسانی در مراسم حج، اربعین حسینی و دیگر کنگره‌های بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های هلال احمر در عرصه جهانی بوده است.

وی گفت: ایران به عنوان مسؤول آموزش و علمی در خصوص تجمعات انبوه برگزیده شد رئیس صلیب سرخ جهانی اعلام کرد هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بین ۵ هلال احمر برتر دنیا قرار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در جذب جمعیت داوطلب از ۴۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیدیم که بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر این افراد از بین نخبگان کشور هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان ما تولیدات خوبی داشتند افزود: در زمینه تولید داور، داروهای نوترکیب، گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که تولیدات با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند.

کولیوند در ادامه با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در ایام اربعین حسینی گفت: سال گذشته ۵ ایستگاه امدادی داشتیم و امسال این تعداد به ۳۲ ایستگاه رسید و ۴ بیمارستان نیز در عراق دایر کردیم.

وی گفت: در نجف اشرف بیمارستان امام علی (ع) راه اندازی شد و هر روز تا ۸ عمل جراحی را انجام می‌دهد و به زودی شاهد بهره برداری فاز دوم این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از محل کمک‌های مردمی بیش از ۱۰ هزار تن اقلام دارویی، غذایی و زیستی برای مردم غزه تهیه و آماده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی احداث ۳ بیمارستان در غزه را داریم گفت: این آمادگی وجود دارد تا یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی و ۲ بیمارستان ۵۵ تختخوابی برای ارائه خدمات درمانی به مردم غزه راه اندازی شود.