امام جمعه موقت قم گفت: یکی از اهداف مذاکرات این بود که به جهانیان نشان دهیم ایران اسلامی اهل صلح و گفت وگو است، اما آمریکا با تمدید تحریم ها بار دیگر دشمنی دیرینه و همیشگی خود با ملت ایران را به خوبی نشان داد. به گزارش شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های […]

امام جمعه موقت قم گفت: یکی از اهداف مذاکرات این بود که به جهانیان نشان دهیم ایران اسلامی اهل صلح و گفت وگو است، اما آمریکا با تمدید تحریم ها بار دیگر دشمنی دیرینه و همیشگی خود با ملت ایران را به خوبی نشان داد.

به گزارش شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم اظهار داشت: آمریکایی ها به خوبی نشان دادند که تغییری در رویکرد و توطئه های شوم آنها علیه ایران اسلامی ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه سیره آمریکایی ها مملو از بغض و عداوت نسبت به جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: این مسایل بر همگان روشن ساخت که باید همواره آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ بدانیم و کسانی که به دنبال بزک کردن آمریکا بوده و می خواستند دشمنی آنها را به عنوان یک سوء تفاهم نشان دهند، امروز به خوبی دشمنی آنان را مشاهده کردند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: انجام مذاکرات با آمریکایی ها صرفا برای کسب یک تجربه تلخ و تاریخی برای کسانی بود که هنوز آمریکا و روحیه استکباری او را نشناخته بودند و امروز مسئولان باید با کمال قدرت در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی شیطان بزرگ و آمریکای جنایتکار بایستند.
امام جمعه موقت قم نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک، مبارزه جدی با فساد، ویژه خواری، حقوق های نجومی و قاچاق، پرهیز از واردات تضعیف کننده تولید داخلی، دانش بنیان شدن بخش های مهم و حساس اقتصادی، اعتماد به متخصصان و جوانان داخل، پرهیز از زندگی اشرافی، استفاده از ظرفیت های عظیم بسیج در همه عرصه ها و پایبندی مسئولان به معنویت و اخلاق و دل بریدن از بیگانگان را از جمله راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی و حل مشکلات کشور دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، خاطرنشان کرد: ما در این روز بزرگ به ایشان عرض می کنیم که با شما عهد می بندیم با تمام وجود و قدرت در خدمت ولی امر خواهیم بود و تا آخرین نفس از ولی فقیه خود حمایت و هرگز از فرمایشات ایشان عدول نخواهیم کرد.
سعیدی همچنین با اشاره به برگزاری دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه انقلابی باید همواره تداوم پیدا کند و یکی از مهمترین بایسته ها در این جهت توجه به رهنمودها و راهکارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و آگاه بودن به زمان است.
وی در ادامه افزود: یکی از بایسته های حوزه انقلابی، تربیت فقیه است، چرا که کیان شیعه، مرجعیت و فقها بوده و تبلیغ تشیع در کشورهای مختلف باید مورد توجه حوزه های علمیه قرار بگیرد و روحانیان باید به یادگیری زبان انگلیسی و عربی اهتمام داشته باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) همچنین با اشاره به آغاز هفته وحدت، بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان مسلمانان و پرهیز از هرگونه تفرقه و دشمنی تاکید کرد و گفت: امروز همه مسلمانان باید برای حفظ انسجام و برادری در جهان اسلام تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به تحولات میدانی در عراق و سوریه و پیروزی چشمگیر ارتش سوریه در حلب، خاطرنشان کرد: بازپس گیری حلب مسیر پیروزی نهایی علیه تروریست ها را فراهم می کند و امیداریم عراق و سوریه هرچه سریعتر بر متجاوزان تروریست پیروز شده و خداوند متعال شر آل سعود را از ملت مظلوم بحرین و یمن کم کند.
سعیدی در پایان با بیان اینکه اهمیت کار پزشکان برکسی پوشیده نیست و اگر خطایی که قابل پیشگیری است از سوی آنها رخ داده و منجر به فوت کسی شود، قابل بخشش نخواهد بود، تصریح کرد: چند روز پیش دختر ۹ ساله ای فوت می کند و خانواده داغدار وی اعضای بدن او را به نیازمندان اهدا کردند که ضمن تسلیت و قدردانی از خانواده این عزیز، از مسئولان می خواهیم از بروز این حوادث به شدت جلوگیری کنند.منبع: ایرنا