به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، وی با اشاره به معیارهای شناخت سرشناس و منکر گفت: آخرین معیاری که در خطبه گذشته مطرح گردید این بوده که هر سیاست و هر اقدام و عملی که به رشد و پیشرفت جامعه اسلامی در ابعاد متفاوت بینجامد مصداق سرشناس بوده […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،

وی با اشاره به معیارهای شناخت سرشناس و منکر گفت: آخرین معیاری که در خطبه گذشته مطرح گردید این بوده که هر سیاست و هر اقدام و عملی که به رشد و پیشرفت جامعه اسلامی در ابعاد متفاوت بینجامد مصداق سرشناس بوده و هر اقدام و عملی که علت ناخشنودی آحاد جامعه گردد این سیاست، برنامه‌ریزی و مشی مصداق منکر هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئولین و مردم ما باید تمام تلاششان این باشد که در جهت رشد و بالا بردن جامعه حرکت کنند، خروجی کار باید عبارت از رضایت‌مندی در جامعه و رشد و بالا بردن آحاد جامعه باشد اما اگر مسئولی خلاف آن برنامه‌ریزی کرد و جامعه به سمت ولنگاری رفت در چنین حالتی مصداق بارز منکر در جامعه هست.

حسینی بوشهری رشد علمی در جامعه را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: اگر جامعه‌ای بهره مند از رشد علمی بود جامعه‌ای ماندگار خواهد گردید، فرقی هم نمی‌کند چه علومی مطرح گردد و ابهت جامعه دینی این هست که در همه عرصه‌ها رشد کند، اما اگر به‌جای رشد جایگاه ها علمی عقب‌گرد داشتند مصداق منکر هست.

وی علم را بنا به بیانات امام علی(ع) مصداق و بهره مند پیشرفت علمی و بالا بردن جامعه دانست و تصریح کرد: هر نوع سیاست‌گذاری و اقدام در جامعه که به رشد اقتصادی بینجامد یک سرشناس در جامعه هست، چراکه خداوند آدم را بنا به روایات از زمین آفریده و انتظار آبادانی آن را نیز دارد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به بیان حضرت علی(ع) خطاب به صاحب اشتر گفت: باید تولید، تجارت در جامعه رشد نموده و نباید سیاست اقتصادی کشور به حال خود رها گردد، همان‌گونه که برنامه‌ریزی سالم برای جامعه یک سرشناس هست، رها نمودن جامعه به لحاظ اقتصادی نیز یک منکر هست.

وی تصریح نمود: اینکه مقام معظم رهبری چندین سال هست که شعار سال را اقتصادی قرار می‌دهند به این سبب هست که این روزها را می‌دیدند از طرف دیگر دشمن در پی ضربه وارد کردن به اقتصاد کشور هست، البته زیادی از مسائل را نمی‌شود به دشمن بیگانه منسوب کرد و انگشت اتهام را به سوی دشمن برد و یک‌سری مسائل ذی ربط به داخل هست و باید تدبیر درست انجام داد تا دچار مشکل نشویم.

امام‌جمعه شهر قم در خطبه‌های دوم با اشاره به نامه‌ای حضرت علی(ع) به یکی از یارانش درباره رعایت تقوای الهی گفت: در این نامه حضرت فرموده‌اند: این‌گونه نباشد که در معلوم گناه نکنی و در تنهایی خودت گناه کنی، با مردم به عدالت مشی کن، مدافع مظلوم باش، نسبت به مردم گذشت داشته باش.

حسینی بوشهری با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی ابراز کرد: وجود مقدس امام هادی(ع) نسبت به این شخصیت آن‌قدر اعتبار قائل هست، که خطاب به آقایی که به زیارت امام حسین(ع) آمده بودند فرموده‌اند آقایی که از شهر ری به زیارت امام حسین(ع) آمده‌ای، اگر در شهر خود حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی گویا به زیارت امام حسین(ع) آمده‌ای و این عظمت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی را بیان می‌کند.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: دشمن کور خوانده بود که شهادت شهید بهشتی و یارانش انقلاب را به زوال خواهد کشاند، این شهادت نمایش داد که دشمن هر چه زیادتر فشار بیاورد ملت زیادتر مقاومت خواهد کرد.

  حسینی بوشهری با اشاره به مسائل اخیری که در تهران به وجود آمد، گفت: امکان دارد عده‌ای از این قضایا سوءاستفاده کنند اما مردم مشکلات اقتصادی دارند، ما نباید اذن دهیم بازاریان در چارچوب مدار قانون ناراضی گردند و عده‌ای نیز که از دشمن الگو می‌گیرند بازاریان را تهدید نمایند.

امام‌جمعه شهر قم دنبال کرد: وضعیت ارز و سکه و نقدینگی مردم احتیاج به ارزیابی دارد، به چه سبب این‌گونه در جامعه اتفاق می‌افتد، دشمن در پی فشار اقتصادی و فشار عملی هست و در پی آن هست که نقاط قوت ما را به‌عنوان نقاط ناتوانی مطرح نماید. باید در راستای ارز و تعادل بازار اقدام جدی صورت گیرد چراکه دشمن در پی فشار اقتصادی بوده و مسائل هسته‌ای و توان موشکی ما را به‌عنوان نقطه‌ضعف مطرح نماید.

وی با اهتمام بر اینکه امروز موشک و توان موشکی ما بازدارنده جنگ بوده و نه تهدیدکننده جنگ تصریح نمود: درعین‌حال که به دولت و دولتیان به جد سفارش می‌کنم جلوی ناخشنودی مردم را دریافت کنند و به فکر مشکلات مردم باشند، اما دشمنان ملت می‌خواهند مردم را در امتحان بزرگی قرار دهند، برای چندمین بار از مردم توقع داریم که از این امتحان و امتحان بزرگ سرافراز بیرون بیایید.

امام‌جمعه شهر قم با اشاره به مسائل یمن گفت: مردمی که نان شب در یمن ندارند راهپیمایی شگرف در این کشور راه انداخته و می‌گویند امروز مقاومت ما نه‌تنها برای یمن لکن برای کل منطقه هست.