آیین رونمایی از طرح پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی با استفاده از کد QR توسط معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور در استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر کریمه، محسن مسعودیان راد عصر امروز در مراسم رونمایی از کد QR طرح پرداخت آنلاین صدقات و کمک‌های مردمی کمیته امداد استان قم که در این اداره‌کل برگزار شد، اعلام کرد: تعداد ۱۰۵ کدQR در سطح استان قم به شکل‌های گوناگون نصب شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی دسترسی آسان و سریع به پرداخت آنلاین، جلوگیری از رسوب درآمدها در حساب‌های امدادی، کاهش زمان پرداخت کمک‌ها به مددجویان و کاهش هزینه های اجرایی را از مزایای این طرح پرداخت آنلاین دانست.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه هر شخصی در هر نقطه از کشور که قصد مساعدت به محرومان استان قم را داشته باشد می‌تواند با استفاده از این کد کمک‌های مالی خود را پرداخت کند، اضافه کرد: با صدور فرمان رزمایش کمک‌های مومنانه توسط رهبر معظم انقلاب، شاهد رشد بسیار خوبی در درآمدهای مردمی و کمک خیرین و نیکوکاران به مددجویان و نیازمندان استان هستیم.

وی تاکید کرد: با استفاده و راه‌اندازی این طرح که در سراسر کشور نیز آغاز شده است، نیکوکاران می‌توانند صدقات و کمک‌های خود را به وسیله تلفن همراه هوشمند خود از طریق کدQR نصب شده بر صندوق های صدقات، پرداخت کنند.

حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور نیز با اشاره به اینکه توسعه، با حضور و مشارکت مردم صورت می‌گیرد، افزود: ماموریت ما در حوزه خیر و احسان بر مبنای مشارکت مردمی است و بنده مصمم هستم که بر مدار مردمی کردن امور در کمیته امداد حرکت کنم.

همچنین در ادامه این مراسم، دفتر قرارگاه جهادی شهید مدافع حرم «مصطفی نبی لو» با حضور  همسر و فرزند این شهید والامقام افتتاح و راه‌اندازی شد.

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه