معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به فعالیت ۲۴ موکب اتباع و مهاجرین استان قم در ایام اربعین، گفت: اجتماع قلوب ملل مختلف و اتحاد و یکپارچگی بیش از پیش مسلمانان، ثمره مراسم بزرگ اربعین حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری شهر کریمه، ابوالقاسم مقیمی در آیین شکرانه خدمت مواکب مردمی مهاجرین استان قم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: با برنامه‌ریزی و مصوبات ستاد اربعین حسینی الحمدلله امسال مشکلات زائران اتباع نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

 

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم عنوان کرد: با توجه به پایان یافتن زمان‌بندی مصوب ستاد مرکزی اربعین، اما به دلیل حضور زائران اتباع در استان، هنوز خدمت‌رسانی ستاد اربعین قم در زمینه‌های اسکان پذیرایی‌ و ترابری ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه در تکریم زائران سیدالشهداء(ع) تا آخرین لحظه ارائه خدمات ادامه دارد، افزود: وحدتی که بین زائران کشورهای مختلف در ایام اربعین وجود داشت، نشان از امت واحده جهان اسلام و خدمت‌رسانی و جهاد مسلمانان جهان زیر بیرق امام حسین(ع) است.

 

جانشین ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: اربعین حسینی، وحدت و یکپارچگی و انسجام مسلمانان را بیشتر از قبل به جهانیان نشان داد.

 

وی ادامه داد: در اربعین امسال ۲۴ موکب اتباع استان قم، در ایران و مرز و عراق فعال بوده که این آمار در کشور بی‌نظیر است؛ خدمات‌رسانی‌های مواکب اتباع به زائران شایسته و در شأن بود.

 

معاون استاندار قم گفت: خانواده‌های معظم شهدای اتباع و طلاب نیز در مواکب اربعینی مهاجرین حضور پرشور و چشم‌گیری داشتند و این بدون شک قوت قلبی برای سایر خادمان مواکب بوده است.

 

جانشین ستاد اربعین حسینی استان قم تاکید کرد: حضور موثر اتباع افغانستانی و پاکستانی برای هدایت زائران اتباع که باعث ایجاد آرامش قلبی برای زوار حرم امام حسین (ع) می‌شود، گره‌گشا و ارزشمند بود.

 

پایان پیام/