رئیس هیئت‌امنای جامعه المصطفی العالمیه گفت: اصولاً اجرای احکام اسلامی بدون تشکیل حکومت قابل‌پیگیری نیست بنابراین لازم است تا حکومتی باشد تا در زیر سایه آن حکومت احکام اسلامی در جامعه اجرا شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه که در سالن همایش‌های مجتمع امام خمینی (ره ) برگزار شد با اشاره به برکات عید غدیرخم اظهار داشت: عید سعید غدیرخم بزرگ‌ترین و تاثیرگزار ترین عید و اتفاق تاریخ اسلام است.

وی عید سعید غدیر را بالاترین و به‌عنوان عید الله‌اکبر دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) در حضور ۱۲۰ هزار حاجی در حج الوداع، امیرالمؤمنین (ع) را به‌عنوان خلیفه جهان اسلام منصوب کرد که دستور مستقیم خداوند متعال در آیه شریفه ولایت بود.

رئیس هیئت‌امنای جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) حساسیت ویژه‌ای روی معرفی امام علی(ع) به‌عنوان خلیفه داشت و تمام تمهیداتی که لازم بود تا این اتفاق تاریخی شود و به گوش تمام امت‌های اسلامی برسد را در این حادثه در نظر گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله غدیر خم خاطرنشان کرد: خطاب قرآن درباره ابلاغ رسالت به نحوی بیان تهدید است، یعنی اگر مسئله ولایت در دین حل نشود گویا تمام زحمات پیامبر در زمینه تبلیغ اسلام هدررفته است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: ولایت به‌مانند روح بر کالبد دین است و اگر ولایت از دین گرفته شود جز کالبدی خشک و بی‌مصرف چیزی از دین باقی نخواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: امید دشمنان اسلام برای نابودی اسلام با انتصاب امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان خلیفه بر حق دچار یاس و سستی شد و با این حادثه مهم تاریخی دین اسلام به کمال خود رسیده و کامل شد.

مقتدایی یادآور شد: ولایت در منطق غدیر زعامت ائمه اطهار(ع) بر امت اسلام و جانشین پیامبر(ص) در بین جامعه اسلامی هستند و طبق همین منطق نیز مسئله ولایت در دوران غیبت امام زمان(عج) نیز ادامه می‌یابد و ولایت کلی الهی با تفویض به معصومین و از معصومین نیز به فقیه عادل و عالم واگذار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت مسئله ولی‌فقیه در جامعه ابراز کرد: امروز ولی‌فقیه جانشین امام معصوم در جامعه است و بایدشان ولی‌فقیه در جامعه به‌درستی تبیین شود.

وی ادامه داد: اصولاً اجرای احکام اسلامی بدون تشکیل حکومت قابل‌ پیگیری نیست، بنابراین لازم است تا حکومتی باشد تا در زیر سایه آن حکومت احکام اسلامی در جامعه اجرا شود.

رئیس هیئت‌امنای جامعه المصطفی العالمیه بابیان آغاز سال تحصیلی این موسسه عنوان کرد: ایجاد نهادی مانند جامعه المصطفی جای خرسندی دارد، چراکه طلاب فراوانی از کشورهای مختلف جهان در آن گردآمده‌اند که ازنظر علمی و اخلاقی نیز برجسته هستند که در جای خود یک موهبت و نعمت بزرگ الهی است .

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) تأکید کرد: خدا رحمت خود را شامل حال کسانی می‌کند که علوم اهل‌بیت(ع) را فرامی‌گیرند و به دیگران آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: از جمله عواملی که سبب می‌شود علوم اهل‌بیت(ع) در دل‌ و جان افراد وارد شود، خلوص نیت است و بزرگان دینی ما به خاطر رسیدن به مقام مرجعیت تحصیل نمی‌کردند، بلکه هدف آن‌ها این بود با درس خواندن خود سبب احیای امر اهل‌بیت(ع) شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عالم واقعی فردی است که به گفتار خود عمل کند و عالمی که به عقاید خود عمل نکند و بی‌عمل باشد هیچ تأثیری در جامعه نخواهد داشت.