مجید خاوری‌مقدم، مسئول طرح طوبی و کارشناس قرائت اداره اوقاف استان شهر قم در گفت‌وگو با ایکنا؛ از شهر قم، اظهار کرد: طرح تعلیم قرائت مخصوص فرهیختگان نوجوان با عنوان طرح طوبی به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان شهر قم از مهرماه سال۹۶ آغاز به کار کرده هست.وی اضافه کرد: حدود ۳۰۰ نفر از محصلین […]

اجرای طرح قرآنی طوبی برای 400 قرآن‌آموزمجید خاوری‌مقدم، مسئول طرح طوبی و کارشناس قرائت اداره اوقاف استان شهر قم در گفت‌وگو با ایکنا؛ از شهر قم، اظهار کرد: طرح تعلیم قرائت مخصوص فرهیختگان نوجوان با عنوان طرح طوبی به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان شهر قم از مهرماه سال۹۶ آغاز به کار کرده هست.
وی اضافه کرد: حدود ۳۰۰ نفر از محصلین در این طرح شرکت نمودند و از بین آنان ۵۰ نفر گزینش گردیدند و تحت تعلیم قرارگرفتند.
خاوری مقدم تصریح نمود: دوره طرح طوبی، شش ماهه هست و روزهای پنجشنبه و به مدت چهار الی پنج ساعت تعلیم تخصصی برای قرآن آموزان برگزار می گردد و در راستای های صوت و لحن، تقلید، تجوید و تعلیم مفاهیم قرآن فعالیت دارند و در انتهاء هر دوره آزمونی نیز برگزار می گردد و پس از موفقیت در ازمون ترم دوم، مدرک به آنان اعطا می گردد.
مسئول طرح طوبی با بیان اینکه پس از شش ماه بعضی از محصلین موفق گردیدند در مسابقات اسرا و مسابقات رادیویی آیه و مسابقات دانش آموزی رده و مقام کسب نمایند دنبال کرد: سه نفر از محصلین جهت تلاوت به  نماز جعمه شهر قم اعزام گردید و دو نفر از محصلین نیز در برنامه ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه پراختند. 
وی اضافه کرد: به منظور گسترش این طرح قرار هست که از اول مهر در سه مرکز آموزشی در منطقه های پردیسان و ناحیه یک وچهار استان این طرح با جمعیت حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر اجرا گردد.
 خاوری مقدم درباره تفاوت طرح طوبی با سایر طرح های قرآنی اظهار کرد: از تفاوت های این طرح جدایی کلاس صوت و لحن با کلاس تقلید بوده هست زیرا تاحالا در طرح های دیگر این مبحث اتفاق نیفتاده هست که در کلاس صوت و لحن، مهارت های صداسازی وتمرینات گرم کردن صدا و نفس‌گیری توسط اساتید تعلیم داده گردد.

وی با بیان اینکه مفاهیم نیز در این طرح، تعلیم داده می گردد عنوان نمود: هم‌چنین قصد داریم که برای دانش آموزانی که سال اول را سپری می نمایند در سال دوم کلاس مکالمه عربی برگزار کنیم تا برای قرائت در سطح بین المللی آمادگی لازم را دارا باشند.

وی عنوان نمود: مهمترین تفاوت این طرح تعلیم چهره به چهره هست که در آن محصلین حدود ۳۰ دقیقه در هفته با اساتید خود دیدار چهره به چهره دارند و نقاط ناتوانی و قوت خود را ارزیابی می کنند و همچنین مسئول فرهنگی طرح وضع تکالیف و پیشرفت محصلین را ارزیابی می کند.

خاوری مقدم در انتهاء از پشتیبانی های اداره قرآنی اوقاف استان شهر قم و اداره کل آموزش و پرورش تشکر نمود و دنبال کرد: قصد داریم این طرح را به یک الگوی مشارکت بین هر دو اداره مبدل کنیم تا در سراسر کشور اجرا گردد.

انتهای پیام