بیر نهمین دوره جشنواره ابوذر در استان قم، به رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اشاره و گفت: ارائه روایت درست از دفاع مقدس رسالتی بر دوش اصحاب رسانه است و جشنواره ابوذر هم فرصتی برای حمایت از روایت‌های درست و دقیق است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه،یادواره شهدای رسانه استان قم ظهر امروز پنجم مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد.

داود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در این مراسم با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با زبان هنر و رسانه عنوان کرد: شهیدان محمد علی شکرالهی، محمد جواد گلفشان، مهدی شریفی، اسماعیل شریعتی و سید حسین سید ابراهیمی ۶ شهید رسانه‌ای استان قم هستند که هر کدام از آن‌ها در انعکاس دفاع مقدس نقش مهمی داشته‌اند.

علی علیرزاده دبیر نهمین دوره جشنواره ابوذر در استان قم، به رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ارائه روایت درست از دفاع مقدس رسالتی بر دوش اصحاب رسانه است و جشنواره ابوذر هم فرصتی برای حمایت از روایت‌های درست و دقیق است.

وی به معرفی شهید ابراهیم هادی پرداخت و گفت: او همزمان با تحصیل در مدرسه در حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله مجتهدی نیز مشغول کسب علوم دینی و در بازار تهران نیز مشغول به کار بود، پس از انقلاب نیز در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

علیزاده گفت: یکی از کارهای شهید هادی انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب جبهه بود. گاهی اوقات پیکرهای مطهر شهدا در ارتفاعات بازی‌دراز بر شانه‌های ابراهیم می‌نشست تا به دست خانواده‌هایشان برسد.

وی افزود: شهید ابراهیم هادی در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

در ادامه این مراسم احمد نامداری از پیشکسوتان رسانه و یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا افرادی با ایمان و شجاعت تحسین‌برانگیز بودند، عنوان کرد: شهید محمد جواد گلفشان از شهدای رسانه استان قم همکلاسی بنده بود و بارها و بارها شجاعت خود را برای ثبت لحظات ماندگار از دفاع مقدس به نمایش گذاشت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقه عکس فرهنگ اربعین تجلیل و نمایشگاه عکس‌های منتخب این مسابقه افتتاح شد.

انتهای پیام/