به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ، در عید نوروز ۹۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی با اسم گذاری سال کنونی به عنوان سال پشتیبانی از کالای ایرانی خواستار پشتیبانی مردم و مسئولین از کالاهای داخلی گردیدند تا چرخه اقتصاد کشور به چرخش درآید و در پی آن بیکاری و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ، در عید نوروز ۹۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی با اسم گذاری سال کنونی به عنوان سال پشتیبانی از کالای ایرانی خواستار پشتیبانی مردم و مسئولین از کالاهای داخلی گردیدند تا چرخه اقتصاد کشور به چرخش درآید و در پی آن بیکاری و سایر مشکلات کاهش یابد.

وقتی گفت وگو از پشتیبانی از کالاهای ایرانی می‌شود همه به مسئولین اشاره می‌کنند که باید زمینه فروش فرآورده ها تولید داخل را مهیا کنند و به تولید کنندگان داخلی که زیادتر فرآورده ها بی کیفیت تولید می‌کنند اشاره‌ای نمی‌شود و علی رغم این شرایط نیز این انتظار وجود دارد که مردم از کالای داخلی استفاده نمایند.

اما یک قشر با اهمیت جامعه در این بین نادیده گرفته شده که می‌تواند نقش پررنگی در فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی ایفا کند و اقتصاد کشور را دو مرتبه زنده کند.

با توجه به این که زنان در انتخاب کالاها نظر آخر را می‌دهند و اهتمام دارند خوب ترین ابزار را برای منزل خود تهیه کنند می‌توان با ایجاد آگاهی در بین این قشر، فروش کالاهای ایرانی را زیاد کرد.

باید همه کالای ایرانی خریداری کنند

ساناز یوسفی گفت: من و خانواده‌ام به طور مستمر از کالاهای داخلی استفاده می‌کنیم و اهتمام داریم تا خوب ترین اجناس را از تولیدات داخلی بخریم چون که خرید حتی یک عدد مداد نیز می‌تواند به تولید کنندگان داخلی کمک کند.

وی اضافه کرد: زنان ایرانی می‌توانند با خرید پوشاک و لوازم خانگی تولید داخل کمک مهمی به اقتصاد کشور بکنند و اگر این روش را تا مدتی دنبال کردند کالاهای بیگانه کم‌کم از بازار جمع خواهد گردید که برای انجام این کار یک عزم ملی لازم هست.

یوسفی تصریح نمود: کالاهای ایرانی ایراداتی نیز دارند که باید تولید کنندگان آن‌ها را رفع کنند و من یک بار تلفن همراه ایرانی خریدم که خیلی از آن ناراضی بودم و اگر توقع داریم که تولیدات داخلی به فروش برسد باید کیفیت کالاهای داخلی افزایش یابد.

از کالای ایرانی استفاده نمی‌کردم

زهرا ایوری که جدیدا از کالای ایرانی استفاده می‌کند گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با پشتیبانی از کالای ایرانی، من و خانواده‌ام تصمیم گرفتیم که از کالاهای ایرانی استفاده نماییم تا به اندازه توان خود از اقتصاد کشور پشتیبانی نماییم.

وی اضافه کرد: باید تولید کنندگان داخلی کیفیت فرآورده ها تولیدی خود را بالا ببرند و بعد انتظار فروش کالاهای خود را دارا باشند و بتوانند با کالاهای بیگانه رقابت کنند در غیر این صورت نباید انتظار دارا باشند که فرآورده ها آن‌ها به فروش برسد.

ایوری تصریح نمود: با این که از کالاهای داخلی ناراضی هستم ولی برای پشتیبانی از کشور و پیروی از دستورات رهبری از کالاهای داخلی استفاده می‌کنیم.

فهرست خرید را زنان می‌دهند

صبا نوری با اشاره به این که فهرست خرید را زنان می‌دهند گفت: در تمامی خانه‌های کشور زنان فهرست خرید را به آقایان می‌دهند که کدام وسایل‌ها را بخرد و این خود یک نکته با اهمیت هست که اگر به آن اهمیت داده گردد فروش کالای ایرانی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی بین زنان ایرانی و تشویق آن‌ها به خرید کالاهای ایرانی می‌توان این انتظار را داشت که فروش کالاهای ایرانی افزایش پیدا می‌کند.

نوری تاکید کرد: ما تا جای که ممکن است باید از کالای داخلی استفاده نماییم و این مورد را نیز تولید کنندگان نباید فراموش کنند که مردم تا حدودی از کالاهای بی کیفیت آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد و اگر می‌خواهند اعتماد مردم را به دست آورند باید کیفیت تولیدات داخلی خود را افزایش دهند.

فیلم یوسف عباسی