وی با بیان اینکه طی چهار سال حدود ۹۲ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران را داشتیم، گفت: این اقدام برای جبران عقب افتادگی های سالهای گذشته انجام شده است و البته هنوز هم میزان حقوق فعلی بازنشستگان مناسب نیست و از این بابت از این عزیزان پوزش می خواهیم. نوربخش از پرداخت تسهیلات ۴ […]

   وی با بیان اینکه طی چهار سال حدود ۹۲ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران را داشتیم، گفت: این اقدام برای جبران عقب افتادگی های سالهای گذشته انجام شده است و البته هنوز هم میزان حقوق فعلی بازنشستگان مناسب نیست و از این بابت از این عزیزان پوزش می خواهیم.
نوربخش از پرداخت تسهیلات ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان طی ماههای آینده اطلاع داد و گفت: این تسهیلات به بازنشستگانی که در سنوات قبل دریافت نکرده باشند عرضه می گردد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تکلیف قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در قانون بودجه سال جاری کل کشور پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی حدس شده است و امید داریم با اجرایی شدن این قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی گردد.
نوربخش تصریح نمود: سازمان تامین اجتماعی دارای تعهد به تامین معیشت مستمری بگیران است و حقوق مستمری بگیران را ماهانه بین ۲۰ ام تا آخر ماه پرداخت می‌کند. در سال جاری حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری بازنشستگان در هر ماه هزینه می گردد.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی با جدیت در حال انجام است، گفت: در جایگاه ها درمانی منسوب به سازمان تامین اجتماعی خدمات به طور رایگان عرضه می گردد و حدود ۳۷۵ مرکز در کشور داریم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خرید خدمات درمانی از مرکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد با این سازمان تصریح نمود: ما تابع قانون بیمه همه گیر هستیم‌ و هزینه‌ای که مستمری بگیر در این جایگاه ها باید بپردازد به طور سرپایی حدود ۳۰ درصد و در بخش بستری ۱۰ درصد است.
دکتر نوربخش با اشاره به کارهای سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه مریض ها خاص نیز گفت: در طرح دگرگونی تندرستی و در دولت دوازدهم هزینه این مریض ها مثل مریض ها سرطانی، مریض ها مزمن کلیوی، تالاسمی و هموفیلی اقداماتی صورت گرفته تا این مریض ها در جایگاه ها درمانی طرف قرارداد نیز به طور رایگان از خدمات درمانی استفاده نمایند.
وی با اشاره به افزایش جایگاه ها درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سالهای موخر اضافه کرد: در ۴ سال موخر ۴۲ مرکز درمانی جدید بازنمایی شده است و حدود ۷۰ پروژه در دست اجرا است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه در مورد بدهی این سازمان به بیمارستانهای تابعه دانشگاه های علوم پزشکی نیز گفت: در انتهاء سال ۹۶ برای پرداخت مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی اقدام خوبی انجام شد و حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان در اسفند ماه پرداخت گردید.
نوربخش ضمن تشکر از جایگاه ها درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی که به نیابت از این سازمان خدمات درمانی مورد احتیاج بیمه شدگان و بازنشستگان را عرضه می دهند، دنبال کرد: در سال جاری نیز در حد ابزارها اهتمام کردیم بپردازیم و ما حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز در سه ماهه اول سال جاری به دانشگاه ها پرداخت کردیم.
وی با بیان این که از مرداد سال ۹۷ تمام مطالبات دانشگاه ها با مشارکت بانک رفاه پرداخت خواهد گردید اضافه کرد:  60 درصد هزینه های اعلام گردیده بیمارستان های دانشگاهی را از طریق بانک رفاه پرداخت می نماییم و ۴۰ درصد باقی مانده نیز بعد از ارزیابی سندهای پرداخت می گردد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها نیز تا دی ماه سال ۹۶ پرداخت شده است و تا مرداد ماه نیز مابقی مطالبات ذی ربط به سال ۹۶ پرداخت می گردد.
نوربخش با اشاره به حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی در جایگاه ها معالجه تصریح نمود: در تمام جایگاه ها ملکی تامین اجتماعی مریض ها با استفاده از کد ملی پذیرش می گردند و نسخه کاغذی حذف شده است.
وی اضافه کرد: از یک سال گذشته ۷۰ میلیون نسخه الکترونیکی در جایگاه ها درمانی ملکی تامین اجتماعی تولید گردیده است و از سال جاری در حال توسعه این سیستم در جایگاه ها درمانی طرف قرارداد هستیم و این کار در ۸ استان انجام شده است.
نوربخش در جواب به سوالی در مورد نحوه نوبت دهی جایگاه ها درمانی تامین اجتماعی گفت: نوبت دهی برای استفاده از خدمات غیر اورژانسی در همه جایگاه ها وجود دارد که برای آسان سازی نوبت دهی این کار به طور اینترنتی انجام می گردد اما در بخش اورژانس نوبت دهی وجود ندارد و با توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستانها خدمات مورد احتیاج به مراجعه کنندگان عرضه می گردد.
   وی در ادامه با اشاره به توسعه بخش های اورژانس بیمارستانهای تامین اجتماعی از توزیع آمبولانس در تمامی بیمارستانهای تامین اجتماعی سراسر کشور اطلاع داد و اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در ۳ سال موخر حدود ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مجهز در سراسر کشور توزیع کرده است.
مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به احداث چندین بیمارستان در سراسر کشور گفت: حدود ۷ بیمارستان در منطقه های متفاوت کشور در دست احداث است و ۵ بیمارستان در سال های موخر راه اندازی شده است یعنی در مجموع حدود ۱۲ بیمارستان راه اندازی شده و یا در دست ساخت است.

وی با اشاره به احداث ساختمان های جدید برای بیمارستان های تامین اجتماعی شهید فیاض بخش و هدایت گفت: ما در تهران ۷ میلیون بیمه شده داریم که تقریبا یک ششم جمعیت بیمه شده کشور را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به افزایش سالمندان در کشور نیز گفت: سالمندان برای سازمان تامین اجتماعی ارزش دارند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش امید به زندگی در کشور اطلاع داد و گفت: امید به زندگی در کشور برابر با کشور‌های توسعه یافته است، یعنی سن امید به زندگی در کشور به۷۴ سال فرا رسیده است که خانم‌ها تا ۷۶ نیز برآورد زده شده اند.
دکتر نوربخش از کارهای سازمان تامین اجتماعی برای سالمندان اطلاع داد و اضافه کرد: ارجاع مریض ها مزمن به بیمارستان، تشکیل پرونده الکترونیکی و ایجاد جایگاه ها درمانی مخصوص سالمندان از کارهای سازمان تامین اجتماعی برای سالمندان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بدهی حتمی دولت به تامین اجتماعی تا انتهاء سال ۹۴ حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان است، گفت: بدهی دولت از حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال۸۴ به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ رسید.
نوربخش از بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب به تامین اجتماعی نیز اطلاع داد و گفت: کارفرمایان خوش حساب از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ تیرماه از قانون بخشودگی جرائم بیمه ای استفاده کردند و در این مدت بیشتر از ۵۰ هزار کارفرما با پرداخت  یا تقسیط اصل بدهی مشمول بخشودگی جرائم گردیدند.
نوربخش دنبال کرد: مجموع بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی حدود ۹ هزار میلیارد تومان است که امید داریم با اجرای این قانون شاهد تسویه بخش قابل ملاحظه ای از این بدهی ها باشیم.
وی با بیان اینکه برای افزایش اشتغال کارگران تسهیلاتی مدنظر داشته ایم گفت: سازمان تامین اجتماعی و‌ وزارت کار برای افزایش اشتغال دو طرح مدنظر داشته اند من جمله این طرح ها عبارت است از طرح‌کارورزی، که اگر افردای در سیستم سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت اسم کنند بعد از ۳ ماه می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه به عنوان کارورز وارد بازار کار گردند و به مدت ۶ ماه از این طرح استفاده نمایند.
مدیر عامل تامین اجتماعی دنبال کرد: طرح دیگر، طرح مشوق های اشتغال است که بخش نامه آن تهیه شده  و این طرح به این صورت است که کسانی که تحصیلات دانشگاهی داشته چنان چه در کاریابی ثبت اسم کنند و علاوه بر این سن زیر ۳۴ سال دارا باشند به مدت ۲سال از پرداخت حق بیمه قسمت کارفرمایی معاف می‌شوند.
نوربخش در انتهاء با اشاره به در پیش بودن هفته تامین اجتماعی، گفت: در این هفته ۵۰ پروژه بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.