حجت‌الاسلام سید روح الله جیدی، ۳۳ ساله، مبلغ دینی و مدیر مسجد الزهرا در شهر لس‌آنجلس آمریکا در صحبت با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: در برنامه‌های بین ادیان مسجد الزهرا، شهردار، رییس پلیس و اعضای پلیس لس آنجلس علاوه بر این یهودیان و مسیحیان را دعوت می‌کنیم و ۵ نفر از غیرمسلمانان در طول همین […]

مسجد الزهرای لس آنجلس، محلی برای گرایش غیرمسلمانان به اسلام

حجت‌الاسلام سید روح الله جیدی، ۳۳ ساله، مبلغ دینی و مدیر مسجد الزهرا در شهر لس‌آنجلس آمریکا در صحبت با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: در برنامه‌های بین ادیان مسجد الزهرا، شهردار، رییس پلیس و اعضای پلیس لس آنجلس علاوه بر این یهودیان و مسیحیان را دعوت می‌کنیم و ۵ نفر از غیرمسلمانان در طول همین برنامه‌ها به اسلام مشرف شده‌اند.

از شهر قم تا آمریکا
حجت‌الاسلام جیدی درباره برنامه‌های تبلیغی خود اظهار کرد:‌ برنامه های تبلیغی بسیاری در شهر قم و شهرهای متفاوت ایران انجام داده‌ام و در دوران دبیرستان مسوول انجمن اسلامی بودم اما از سال ۲۰۱۲ برای تبلیغ به آمریکا رسیدم.

وی اضافه کرد: ابتدا در ویرجینیا مشغول فعالیت تبلیغی بودم و پس از ان به مسجدالزهرا در لس آنجلس انتقال یافتم.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده

از نخستین مساجد شیعی آمریکا

جیدی درباره مسجدالزهرای لس آنجلس اظهار کرد: این مسجد شاید نخستین مسجد شیعیان بوده یا جزء نخستین مسجد شیعیان در آمریکاست و بعضی دیگر از جایگاه ها اسلامی در لس آنجلس انشعابی از این مسجد می باشند.

وی اظهار کرد: مسجد الزهرا را یکی از تجار عراقی به اسم آقای حکیم ساختند و بیشتر بزرگان اسلامی به این مسجد تردد داشته‌اند و مراکزی هم که بعدا ساخته شدند، اعضای کلیدی آن‌ها از اعضای این مسجد مقدس بودند.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده

فعالیت‌های مسجد الزهرا
سید روح الله جیدی با اشاره به اینکه سه سال و نیم هست مدیریت مسجد الزهرا را بر عهده گرفته، اضافه کرد:‌ وقتی که فعالیت خود را در این مسجد آغاز کردم، نخستین کاری که انجام دادم این بود ظاهر و فضای مسجد را عوض کرده و برنامه‌ها را نسبت به قبل متفاوت‌تر برگزار کردم.

جیدی تصریح نمود:‌ این مسجد در همه اعیاد و مناسبت‌ها که ذی ربط به اهل بیت (ع) می‌شود، برنامه‌های مخصوص برگزار می‌کند.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده

پخش زنده برنامه‌ها
جیدی درمورد گسترش فعالیت‌های مسجد اضافه کرد: اهتمام کرده‌ایم برنامه‌ها را گسترش دهیم و این برنامه‌ها از شبکه جام جم ایران پخش شده‌اند و شاید می‌توان اظهار کرد در آمریکا نخستین مرکزی بودیم که برنامه لایو استریم (پخش زنده) را فعال کردیم و سایر جایگاه ها اسلامی آمریکا پس از ما این برنامه را فعال کردند.

وی اظهار کرد: طی یک سالی که برنامه لایو استریم داریم، نزدیک ۳۰ هزار مخاطب داشته‌ایم که برنامه‌های مسجد را به طور زنده می‌دیدند و آمار همه این‌ها ثبت شده هست.

جیدی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مسجد که بسیار سرشناس شد، برنامه ازدواج آمریکایی بود که بسیار مورد استقبال جای گرفت و برنامه عید غدیر که به ابزار هلیکوپتر برنامه گلباران مسجد را برگزار کردیم.

گفتگو*** مسجد الزهرای لس آنجلس، برنامه‌های معرفی اسلام و گرایش غیرمسلمانان به اسلام/ ادیت شده

وی درباره برنامه‌های ماه محرم و اربعین در این مسجد تاکید کرد: در برنامه پیاده‌روی اربعین سال کنونی شهردار لس آنجلس را دعوت نمودیم و برای نخستین بار در آمریکا پرچم بزرگ یا حسین (ع) را به ابزار هلیکوپتر بالای آسمان این شهر بردیم که همه مردم نظاره‌گر این پرچم بودند.

مدیر مسجد الزهرا اظهار کرد: در یکشنبه اول نزدیک به عاشورا برنامه زنده‌ای را برگزار می‌کنیم که مسلمین در مرکز شهر جمع شده و برنامه‌های این تجمع با کمک اعضای مسجد الزهرا از شبکه جام جم پخش می‌شود.

در ادامه دو فیلم از پیاده‌روی اربعین با حضور شهردار لس آنجلس و آلبوم تصویر از فعالیت‌های مسجد الزهرا تقدیم می‌گردد.

انتهای پیام

تهیه و تنظیم: سیده نرگس وهاب‌زاده