به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم ، سید حسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان شهر قم صبح امروز ۲۰ آبان ماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه در این زمینه اظهار کرد: بنیاد خیریه یاوران وقف علم و فناوری استان شهر قم در راستای بهره‌گیری از توانمندی های مادی […]

اساسنامه بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان تدوین و تصویب شدبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم ، سید حسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان شهر قم صبح امروز ۲۰ آبان ماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه در این زمینه اظهار کرد: بنیاد خیریه یاوران وقف علم و فناوری استان شهر قم در راستای بهره‌گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیّرین و واقفین، و تشویق و ترغیب توان‌گران و نیک‌اندیشان ایجاد شده هست.

وی اضافه کرد: تقویت و گسترش زیر ساخت‌های علم و فناوری، توسعه وقف در حوزه علم، نوآوری، و فناوری با بهره‌مندی از توانایی‌های مادی، اجتماعی، و معنوی واقفین، من جمله مهمترین اغراض این بنیاد محسوب می گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان شهر قم با تاکید بر اینکه توسعه وقف فناوری به گسترش و ترویج اقتصاد دانش بنیان کمک می کند دنبال کرد: توسعه و تجاری‌سازی علم، نوآوری، و فناوری و گسترش کارآفرینی و توسعه اشتغال دانش‌محور دانشگاهیان و فرهیختگان با کمک گروه های واقفین و خیرین از دیگر اغراض بنیادی این بنیاد تلقی می گردد.

وی با اشاره به اینکه در اساسنامه بنیاد خیریه یاوران وقف علم و فناوری استان شهر قم ۲۰ وظیفه اساسی تعریف و تبیین شده هست اظهار کرد: وجه تمایز این بنیاد با بسیاری دیگر از موسسات و انجمن های خیریه این هست که در نظر داریم، واقفین و خیرین علم و فناوری (جامعه‌ هدف اول) در ازای ارایه خدمات مادی و معنوی به نوآوران، فناوران، دانشگاهیان، و فرهیختگان فعال و علاقه مند به فعالیت در حوزه علم و فناوری(جامعه هدف دوم) به یک اعتبار افزوده و خدمت متقابل دست پیدا کند.

وی اظهار کرد: با تاکید براینکه راه اندازی بنیاد یاوران وقف علم و فناوری رویکرد با اهمیت و تازه ای به مبحث وقف هست اظهار کرد: لزوم دارد نگاه و رویکرد به فرهنگ متعالی وقف تازه و طبق نیازهای کلیدی جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان شهر قم راه اندازی و شکل گیری بنیاد را بسیار مفید و ضروری دانست و اظهار کرد: واقعا پشتیبانی از نوآوران و فناوران و فرهیختگان در قالب وقف علم و فناوری ابتکاری ستودنی و لازم هست.

وی با بیان اینکه در اسلام وقف بر پایه علم و دانش بنا شده هست اظهار کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی بر پایه وقف شکل گرفته و این امر خیر درتوسعه علم و دانش تاثیر بی بدیلی داشته هست.

وی با ذکر این مطلب که تشکیل و راه اندازی بنیاد یاوران وقف علم و فناوری مورد پشتیبانی ما می باشد اظهار کرد: استمرار حرکت و رشد بنیاد احتیاج به همدلی، وفاق و حوصله دارد.

محمد محمدرضایی کی دیگر از اعضای هیات موسس بنیاد یاوران وقف علم و فناوری استان شهر قم بر برکات معنوی وقف در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار کرد: وقف توان دارد به رشد و توسعه اقتصاد اسلامی کمک شایانی کند.

ریاست بنیاد فرهیختگان استان شهر قم با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در راستای علم اندوزی و ترویج سنت وقف، انفاق و نیکوکاری تاکید دارد، اظهار کرد: وقف علم و فناوری توان دارد به رشد و توسعه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی فرهیختگان جوان بینجامد.

وی با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلامی وقف در عرصه علم و دانش را بسیار با اهمیت بررسی کرد و اظهار کرد:  طبق این حدیث گوهربار تنها صدقه جاریه، علم نافع و فرزند صالح پس از مرگ هر آدم باقی می ماند و باید همه کمک کنند تا وقف علم نافع ترویج یابد.

وی با بیان اینکه باید پشتیبانی های مادی و معنوی خیرین و واقفین به سمت ایجاد اشتغال های مفید و کارآفرینی باشد اظهار کرد: تشکیل بنیاد یاوران وقف علم و فناوری توان دارد به شناسایی و ایجاد اشتغال جوانان کارآفرین و توسعه اقتصادی استان کمک کند.

انتهای پیام