معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر جنبه فرهنگی اقدامات میزبانی نیمه شعبان در قم گفت: امسال ۱۲ شهر و کلانشهر کشور برای کمک به برپایی این جشن ملی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری،فرهنگی شهر کریمه،مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بسیج ۳ هزار نیروی خدماتی و ستادی برای برپایی جشن نیمه شعبان در قم اظهار کرد: در کنار امور خدماتی مانند تأمین آب، نظافت، تمهیدات ترافیکی و … مسئله استفاده از ظرفیت فرهنگی این اجتماع عظیم در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

وی افزود: ۴۴ غرفه با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم مستقر هستند که با ترویج مسائل فرهنگی از جمله حجاب و عفاف می‌پردازند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: آماده سازی و تسطیح پارک سوارها و پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران، تأمین امکانات رفاهی از جمله بروز رسانی ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم (ص)، آذین بندی، روشنایی، نورپردازی، استقرار غرفه‌های ارزاق و مایحتاج زائران، فراهم کردن مکان‌هایی امن برای اسکان و ایجاد تسهیلات ایمنی و امداد از جمله اقدامات انجام شده است.

اصفهانیان مقدم گفت: با محوریت وزارت کشور تعدادی از شهرداری‌های شهرهای اقماری تهران و همینطور شهرداری پایتخت در امر برگزاری این مراسم معنوی پرشور وارد میدان شده و پیگیر بخشی از اقدامات هستند.

وی با اشاره به آسیب شناسی برگزاری مراسم نیمه شعبان در سال گذشته ادامه داد: با انجام این آسیب شناسی تعداد غرفه‌های تأمین ارزاق تا ۱۰ غرفه افزایش یافت تا زائران در تأمین نیازهای خود با مشکل رو به رو نباشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت تأمین ایمنی مراسم نیمه شعبان از استقرار خودروهای و اکیپ‌های آتش نشانی خبر داد و گفت: همچنین تلاش کردیم خودروها و نیروهای آتش نشانی از شهرهای اطراف را برای ایام نیمه شعبان در شهر قم به کار بگیریم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان یک جشن ملی است خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت کشور مقرر شد ۱۲ شهر و کلان‌شهر کشور در تأمین نیروها و تجهیزات ایمنی، شهرداری قم را یاری کنند. تأمین نیروهای خدماتی و کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر کمک‌های دیگر شهرداری‌ها برای مراسم نیمه شعبان در قم است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار نیروی خدماتی و ستادی برای خدمت رسانی در ایام نیمه شعبان به‌کارگیری شده‌اند گفت: با توجه به ادغام جشن نیمه شعبان و تعطیلات آخر هفته، پیش بینی جمعیت میلیونی عاشقان بقیه الله در مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

انتهای پیام/