به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قمآیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در اوائل درس خارج فقه خود در مسجد اعظم شهر قم اظهار کرد: در این شرایط اگر بخواهیم وزیری را تغییر دهیم آن هم وزیرانی که در مقابل دشمنان ایستاده اند، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قمآیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در اوائل درس خارج فقه خود در مسجد اعظم شهر قم اظهار کرد: در این شرایط اگر بخواهیم وزیری را تغییر دهیم آن هم وزیرانی که در مقابل دشمنان ایستاده اند، کار درستی نیست و نباید در این موقعیت دولت ضعیف گردد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: وزیران بی عیب نیستند، اما باید به مصالح نظام توجه کرد و لازم نیست سریعا برای تغییر وزیران اقدام گردد، این اقدام‌ها دردسر دارد، باید نسبت به کارکرد وزیران انتقاد و از آنها سؤال کرد، اما استیضاح در شرایطی که مقابل خصومت به ظاهر قوی هستیم، به صلاح نیست.

وی با اشاره به ضرورت قوی بودن دولت در مقابل دشمن، اضافه کرد: باید از این استیضاح‌های پی در پی در این شرایط صرف نظر کرد و نمایندگان مجلس ایراد‌ها و اشکال‌های خود به وزیران را به طور انتقاد و سؤال مطرح نمایند.خود استیضاح به معنای تضعیف پایه فعالیت‌های وزیر هست و در این شرایط باید ملاحظات لازم را داشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از اظهارات خود با تشکر از اقدام‌های انجام شده برای آسان سازی آزادی زندانی های مهریه در کشور، اظهار کرد: در رسانه‌ها آمده هست که هنوز چهار هزار تن به علت مهریه در زندان می باشند و دولت هم برای تامین هزینه آنها، ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کند، در حالی که زیادتر این اشخاص بی گناه می باشند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند، آن هم زندان نظام جمهوری اسلامی.

وی گفته بود: برای آزادی آنها راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن زیادی از زندانی های مهریه را آزاد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: از نظر قوانین امکان دارد مشکلاتی در این مبحث باشد که برای برطرف آن نمایندگان مجلس آماده اند این قوانین دست و پا گیر را اصلاح کنند تا این همه زندانی بی سبب برای مهریه زندانی نباشند.من جمله کار‌هایی که برای اصلاح این وضع انجام شد، ثبت نشدن مهریه‌های بالا در دفتر خانه‌ها بود که از این نمونه راهکار‌ها موجود هست و می‌توان مشکل تعداد بالای زندانی های مهریه در ایران را حل کرد.

وی گفته بود: شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که در خارج بگویند چهار هزار تن در ایران به علت مهریه زندانی می باشند، این مسئله باید برطرف گردد چون که راهکار‌های شرعی و قانونی آن هم وجود دارد.

انتهای پیام /الف

استیضاح وزرا در این شرایط به صلاح نیست