مدیر حوزه های علمیه خوهران عنوان کرد: چیزی برتر از اسلام در عالی‌ترین‌ مراتب خودش نیست و اسلام باید در بالاترین مرتبه علم بایستد، آنچه ما از پژوهش نیاز داریم و باید بدانیم این است که برای کسب پژوهش چه انسان‌های شریفی با دست رنج‌ها و تلاش‌های شبانه برای کسب آن تلاش کرده‌اند و ما باید قدردان زحمات آنها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، عنوان کرد:  هنوز هم باید قدردان تلاش‌های عالمان بزرگ مانند علامه امینی باشیم و خدارا شاکریم که توفیق معاصرت با این اشخاص را داشته‌ایم؛ امروزه به مدد فناوری، بسیاری از کارها تسهیل و آسان شده و دسترسی به منابع خیلی راحت‌تر شده و ما برای دیدن یک نسخه از کتاب دیگر نیاز نیست که به دنبال آن کتاب روز‌ها بگردیم تا بتوانیم آن را پیدا کنیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: به همان میزان که کار آسان‌تر و راحت‌تر شده، به همان میزان نیز توقعات و انتظارات ما نیز بالاتر رفته و ما توقع داریم از حوزه‌های علمیه که رفته رفته با برخورداری از تکنیک هوش مصنوعی، در عرصه‌ی دانش و علوم به برتری بیشتری دست یابیم.

وی ادامه داد: دست یافتن به چنین جایگاهی، این را می‌طلبد که اساتید در این حوزه خودشان آماده کنند و هم دانش پژوهان و طلاب ما باید در راستای حل مشکلات پیش روی کشور و اسلام تلاش جدی کنند.

فاضل با بیان اینکه نوع نگاه ما باید نگاهی باشد که برنامه ریزی کنیم تا اسلام را در عالی ترین‌ مراحل خودش پیاده کنیم، افزود: همه‌ی دستگاه‌ها که تعهد به اسلام دارند، باید تمام تلاش خودشان را در این زمینه به کار ببرند.

وی اضافه کرد: امروز در دنیای پیرامون خودمان مشاهده کنیم در زمینه‌ی قهرمان‌های ملی چه بسیار تلاش می‌کنند تا به این مقام دست یابند تا پرچم و موزیک رسمی که نماد کشور است در بین سایر کشورها نواخته بشود و هر بار که پرچم‌ما بالاتر بایستد و سرود ملی کشور نواخته شود اعتبار کشور ما بالاتر می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فرصت‌های بیشماری برای بالاتر بردن اسلام شکل گرفته که یکی از همین کارها، پرداختن به پژوهش‌های فاخر می‌باشد؛ مثلا اگر ما بیشتر مقالات را داشته باشیم، در بین کشورهای دیگر دارای ارزش بالایی است که می‌توانیم دین اسلام را سربلندتر بین‌ کشورها جلوه بدهیم.

 

وی بیان کرد: اگر پژوهشکده‌های ما به این سمت و سو سوق داده شوند و استراتژی ما این باشد که نوع تلاش‌های ما باعث برتری دادن اسلام باشد، یکی از برتری‌های ما که میتونیم به آن اشاره کنیم برتری در زمینه علم و تکنولوژی و فناوری های روز است که در جهان خودنمایی میکند که این حاصل دست رنج های شبانه روزی نهاد های تعلیم و تربیت است که یکی از این ها حوزه علمیه خواهران است.

فاضل خاطرنشان کرد: این جلوه‌های پژوهشی حاصل تلاش‌ها و دستاوردهای نهاد‌های مربوطه و حوزه‌های علمیه می‌باشد و امیدوارم که حوزه های علمیه به این باور برسند که موظف هستند هر کسی به توان و اندازه خودش در آن عرصه که فعالیت میکند با تلاش مضاعف برای پژوهش ها تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: امیدوارم که دوستان ما که در معاونت برنامه ریزی هستند تلاش خود را برای حکمرانی اسلامی که مسئله‌ی بسیار مهمی است انجام دهند و همه‌ی ما باید دست به دست هم بدهیم تا کار های بزرگ را راهبری کنیم و اسلام را به بالاترین نقطه ی خودش برسانیم.