به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرضا، ، حجت‌الاسلام سیف‌اله یعقوبی، شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای همه مردم یک تکلیف شرعی است، گفت: این فریضه الهی در زمینه محافظت […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرضا، ، حجت‌الاسلام سیف‌اله یعقوبی، شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای همه مردم یک تکلیف شرعی است، گفت: این فریضه الهی در زمینه محافظت احکام اسلام و تندرستی معنوی جامعه اثر زیادی دارد.

وی اضافه کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از حیث کمیت و کیفیت و زمان هیچ محدودیتی به خود نمی‌پذیرد و خاصیت آن جلوگیری از انحطاط جامعه و قرار دادن آن در مسیر پیشرفت و تعالی است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مسئولین باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را دارا باشند و کوشش کنند این وظیفه را در دستگاه‌های تحت امر خود ترویج کنند، گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معروف امروز محافظت نظام اسلامی است.

وی تصریح نمود: در شرایط فعلی بدترین منکر، آسیب‌رسانی به نظام است و مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین معروف را محافظت نظام و عزت و آبروی ملت ایران و بزرگ‌ترین منکر را کمک به دشمنان اسلام و انقلاب و تضعیف نظام سیاسی اعلام نمودند.

یعقوبی با بیان اینکه یکی از خصیصه‌های هر جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند، گفته بود: باید از نشر شایعات و بیان اظهارات بر علیه بزرگان انقلاب جلوگیری کرد، در بعضی از جلسه‌ها بر علیه ارزش‌های انقلاب و نظام و شخصیت‌های معروف آن صحبت‌های نادرستی بیان می‌شود که جلوگیری از آن به عنوان یک منکر، وظیفه همه مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولین باید برای حل مشکلات کوشش کنند و با تمرکز بر مشکلات در زمینه حل آنان همت کنند و از حاشیه سازی دوری کنند، اضافه کرد: مردم مشکلات اقتصادی دارند و باید رفع گردد، وقتی مسئله های اقتصادی مدیریت نشد، تبعاتی دارد که امکان دارد خوشایند نباشد، اگر معیشت مردم اصلاح گردد دین آنان نیز اصلاح می‌شود، در شرایط فعلی مبارزه با مفسدان اقتصادی خوب ترین معروفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرضا با اهتمام بر اینکه امروز با اهمیت ترین احتیاج کشور، مهار تورم، مبارزه با رکود، جلوگیری از واردات بی‌رویه و پشتیبانی از تولید داخلی است، گفته بود: قسمتی از مشکلات به سبب سوء مدیریت‌ها، اتخاذ تصمیم های غیرکارشناسی و ناکارآمدی‌ها به وجود آمده است، وضع کنونی کشور باید ساماندهی گردد.

وی با اشاره به هفته عفاف و حجاب، گفت: هر جامعه‌ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود، امروز عفاف و حجاب مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است در حالی که حجاب عامل تندرستی و امنیت جامعه است.

یعقوبی با بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای نظام اسلامی ما دارد، اضافه کرد: دشمن بعد از ناامیدی در جنگ نظامی و اقتصادی، جنگ فرهنگی را بر علیه ملت ما شروع نموده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان بعد از برتری انقلاب اسلامی همیشه در پی ایجاد ناامنی بودند تا از این طریق با انقلاب اسلامی مبارزه کنند، اما تاحالا موفق نشدند و به اغراض خود دست پیدا نکردند.

امام جمعه شهرضا با اهتمام بر اینکه تأمین امنیت اخلاقی، استحکام بنیان خانواده، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از برکات محافظت حجاب و عفاف در جامعه است، تصریح نمود: باید در بعضی از مدرسه ها بویژه مدرسه ها غیرانتفاعی، نظارت بیشتری بر استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر گردد.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب باید توسط همه مردم و دستگاه‌ها در جامعه مطالبه و اجرایی گردد، گفته بود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خوب ترین روش برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

یعقوبی با بیان اینکه هر منکری هر چند کوچک باید مورد تذکر واقع گردد و بی‌توجهی به آن علت عادی شدن گناهان بزرگ می‌شود، گفت: در بعضی از محلات شهر رویت می‌شود که زنان مشغول دوچرخه‌سواری هستند، کسی با دوچرخه سواری مخالف نیست، اما باید برای زنان محل‌های مشخصی مدنظر داشته شده که بتوانند راحت از آن استفاده نمایند.

استفاده از کالای ایرانی یکی از با اهمیت ترین معروف‌ها است

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به استفاده از کالای ایرانی در جامعه و نهادینه کردن آن، گفت: باید شعار پشتیبانی و استفاده از کالاهای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل گردد تا مردم در خرید کالاهای داخلی نسبت به بیگانه اهتمام ویژه‌ای دارا باشند.

 

وی با بیان این‌که بعضی در جامعه در پی نا امید کردن مردم هستند، اضافه کرد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به آینده نگاه داشته باشد، برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند یک موتور محرکه است که این موتور محرکه همان امید است که می‌تواند علت زنده ماندن جامعه گردد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ترویج یأس و ناامیدی در جمعه منکری بزرگ و نابخشودنی است نباید هر کس تریبونی در اختیار گرفت با عقده گشایی از مسائل گذشته و نظرات غیر کارشناسی، علت ناامیدی مردم ‌شود، گفت: ناامید کردن مردم به صلاح کشور نیست.

وی گفته بود: مسئولان شهرستانی نمی‌توانند مسائل کلان کشوری را رفع کنند، اما می‌توانند با خدمت بدون حاشیه، اضطراب و دلهره مردم را کاهش داده و آنان را به آینده انقلاب امیدوار کنند.

رفیعی‌نژاد با اهتمام بر این‌که در عرضه خدمات به مردم نباید تبعیض و ناخشنودی به وجود آید، گفت: پارتی بازی، قومیت و جناح‌گرایی در ادارات نباید وجود داشته باشد اگر این منکرات رایج شدن پیدا کند، علت ناخشنودی در بین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه علی رغم تذکرهای بسیاری که مطرح می‌شود، بعضی اشخاص با استفاده از فضای سایبری افکار عمومی را مخدوش و علت ناراحتی مردم می‌شوند، تصریح نمود: باید با استفاده از خبرگان و کارشناسان منکرات جامعه مورد آنالیز و ارزیابی قرار بگیرد.