حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ولایت فقیه باید به عنوان یک اصل مترقی برای جامعه تبیین شود. به گزارش ایرنا، وی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با انتقاد از برخی اظهار نظرهای روشنفکران مبنی بر اینکه مردم در […]

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ولایت فقیه باید به عنوان یک اصل مترقی برای جامعه تبیین شود.

به گزارش ایرنا، وی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با انتقاد از برخی اظهار نظرهای روشنفکران مبنی بر اینکه مردم در زمان شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی از بحث ولایت فقیه هیچ اطلاعی نداشتند وحضرت امام این مساله را در ایران مطرح کردند، اظهار داشت: این سخن دروغ است، حضرت امام ولایت فقیه را در نجف مطرح کرد و ترجمه فارسی آن نیز در اختیار همگان قرار گرفت، از این رو مردم به عنوان یک اصل مترقی به آن رای دادند.
وی افزود: امروز نیز ولایت فقیه باید به عنوان یک اصل مترقی برای مردم تبیین شود، و نگذاریم دشمنان با بیان های عجیب و غریب آن را در نزد افکار عمومی جامعه جلوه دهند.
فرزند یادگار گرانقدر امام راحل همچنین با اشاره به روز ۱۲ محرم خاطر نشان کرد: این روز مصادف با دستگیری و بازداشت امام راحل توسط رژیم منحوس پهلوی در ۱۵ خرداد ۴۲ است و بواسطه این اقدام رژیم شاه ،قیام ۱۵ خرداد شکل گرفت و نهضت امام آغاز شد و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید ولی تمام نشد و سال به سال بر عظمت آن افزوده می شود و نور انقلاب دنیا را روشن کرده است.
وی با بیان اینکه ثمره های این انقلاب امروز در بسیاری از نقاط جهان مشاهده می شود، با اشاره به شباهت های حرکت امام (ره) و نهضت حضرت سید الشهدا(ع)، آن را برخاسته و متاثر از عاشورا توصیف کرد، و افزود: با قدری نگاه و تامل می توان به ویژگی های مشترک میان جامعه ایران در دوران حکومت پهلوی و جامعه زمان امام حسین (ع) از حیث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پی برد.
حجت الاسلام سید علی خمینی ،خالی شدن اسلام از محتوا به نحوی که به جز یک پوسته و پوستین چیز دیگری از آن باقی نمانده بود، را مهمترین خصوصیت مشترک این ۲ جامعه ذکر کرد، و افزود: محمد رضا پهلوی و یزید بن معاویه شارب خمر بودند، و نسبت به ارزش های الهی هیچ گونه پایبندی نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه به عقیده حضرت امام همه انبیای الهی بحث ایجاد و استقرار یک حکومت را به عنوان هدف اصلی خود دنبال می کردند، گفت: اهمیت به اشرافیت و تبدیل شدن ثروت به یک هنجار و ارزش از جمله دیگر شباهت های ۲ جامعه مذکور به شمار می رود.
وی با اذعان به اینکه اسلام با ثروت مخالف نیست، و ما نیز یک نگاه کمونیستی نداریم که بگوئیم همه جامعه باید از نظر ثروت در یک سطح باشند، گفت: اشرافیت از نظر اسلام مقبول نیست و آن چیزی که بالاخره روزی دنیای سرمایه داری غرب را با مشکلات جدی مواجه می کند و باید هوشیار باشیم جا پای آنها نگذاریم، اختلاف طبقاتی و تبعیض است.
سید علی خمینی با بیان اینکه هیچ دردی بالاتر از تبعیض نیست و مردم برغم تحمل فقر ،تبعیض را نمی توانند تحمل کنند، اضافه کرد: تبعیض یعنی قرار گرفتن ۹۹ درصد ثروت جهان در اختیار یک درصد از مردم که پیامد آن ایجاد اختلاف طبقاتی است.
وی قرارداشتن رئیس جمهوری های نظام در زمره اقشار مختلف جامعه را از افتخارهای آن دانست، و افزود: شهید رجایی در کارنامه نظام اسلامی می درخشد و پس از او سایر رئیس جمهورهای نظام نیز همین گونه بودند.
وی با بیان اینکه نباید به خاطر ثروت مسئولان به آنها احترام بگذاریم ،گفت: این افتضاح را امروز در آمریکا می بینیم و ترامپ که نمی دانیم چه اسمی باید بر روی آن بگذاریم، به عنوان نامزد ریاست جمهوری این کشور از دل نظام سرمایه داری و مشکلات فاحش آمریکا بیرون آمده و حتی خود این نظام هم نمی داند که با او چه کار باید بکند.
امروز و همزمان با سالروز قیام خونین ۱۲ محرم سال ۴۲ مراسمی با حضور هیات های عزاداری در میدان روح الله قم و در محل بیت تاریخی امام (ره) برگزار می شود.