به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم ؛ ؛ نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب غروب دوشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار گردید. این نشست  در خاتمه با قرائت بیانیه‌ای توسط امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر به پایان رسید. متن اطلاعیه بدین توصیف هست: […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم ؛ ؛ نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب غروب دوشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار گردید.

این نشست  در خاتمه با قرائت بیانیه‌ای توسط امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر به پایان رسید.

متن اطلاعیه بدین توصیف هست:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با کارگزاران نظام، در بررسی کارکرد سازمان ملل و اهتمام بر ضرورت پیگیری چند پرونده با اهمیت از جنایت های حقوق بشری آمریکا، به چند مورد مشخص از نقض فاحش حقوق بشر توسط آمریکا اشاره کردند.

در این ارتباط اولین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبر معظم رهبری در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۳۹۷ به ابتکار سازمان جوانان حقوق بشر و باهمکاری دفتر محافظت و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در شهر مقدس شهر قم برگزار گردید.

در این نشست پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید قرائت گردید و با سخنرانی آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه ادامه یافت.

متاسفانه امروز معنا حقوق بشر از طرف قدرت های بزرگ و هم پیمانان آنان به صورت انحصارطلبانه و یکجانبه تفسیر و بصورت ابزاری استفاده می‌گردد و ایالات متحده آمریکا نیز تاحالا با کارهای ضد حقوق بشر خود نشان داده هست که به هیچکدام از موازین بین المللی در ازای حقوق بشر پایبند نیست.

اساتید این هم اندیشی ضمن برشمردن مصادیق و تعاریف حقوق بشر و مورد ها نقض حقوق بشر از سوی دولت امریکا، از همه صاحبنظران عرصه حقوق بشر خواستند با برپایی تجمعات و نشست های مستمر و افشای جنایت های آمریکا من جمله در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب و کشتار دسته جمعی فرقه داوودی، جامعه جهانی را نسبت به این مبحث حساس نمایند. در همین ارتباط اطلاعیه ای به توصیف زیر منتشر و مورد تاکید و تصویب شرکت کنندگان در نشست جای گرفت:

۱- در همین ارتباط اطلاعیه ای به توصیف زیر منتشر و مورد تاکید و تصویب شرکت کنندگان در نشست جای گرفت:۱- ایجاد گفتمان سازی های بین المللی مبتنی بر تفکرات اسلامی علاوه بر این افشای چهره حقیقی آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر و به چالش کشاندن آنان حول مسائل حقوق بشری در سطح بین الملل با ارائه گفتمان های حقوق بشری حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در فضاهای ممکن ضروری و پرهیز ناپذیر هست. لبیک به فرمان صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود جدی فرهیختگان جامعه به نقد مدعیان حقوق بشر، موضع گیری صریح و شجاعانه بر علیه نا عدالتی در هر نقطه از دنیا و ترویج و مبدل فرامین ولی امر مسلمانان جهان در قالب های متفاوت من جمله گفتمان سازی آن در سطح بین الملل مورد تاکید خواهد بود.

۲- ۲- شورای امنیت و سازمان‌های مدافع حقوق بشر هنوز به شکلی تحت سلطه قدرت‌های بزرگ قرار دارند و با این شیوه هرگز نمی‌توان به دفاع از حقوق انسان‌ها که پشتوانه صلح و امنیت بین المللی هست، دست یافت. امروز ملت‌های مظلوم من جمله فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و بحرین تاوان سکوت معنادار سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر و پشتیبانی معلوم آمریکا از تروریسم سازمان یافته و غیر سازمان یافته را می‌دهند.

۳- ۳- فعالیت زندان مخوف گوانتانامو، آزار و شکنجه زندانی های در زندان ابوغریب، کشتن عام اعضای فرقه داوودی، پشتیبانی از نسل کشی در یمن توسط دولت سعودی و پشتیبانی از جنایت های مستمر صهیونیسم در سرزمین فلسطین از مصادیق بارز نقض مقررات و موازین بین المللی و به ویژه حقوق بشر هست و سازمان ملل متحد طبق وظیفه قانونی خود می بایست واکنش مناسب نسبت به کارهای ضد انسانی دولت آمریکا نشان دهد.

۴-۴-بر اساس قوانین بین المللی، مراجع قضایی ملی مثل قوه قضائیه در عراق و هم چنین مراجــع قضایی بین المللی مثل دیوان کیفری بین المللی لاهه، برای ورود به مبحث و بازجوئی از همه متهمان این جنایت های، صلاحیت دخالت و اقدام دارند. گرچه با توجه به اعمال نفوذ آمریکا، رسیدگی به این مورد ها توسط مراجع قضائی ملی و بین المللی با موانعی رو به رو هست، اما رســیدگی در دادگاه های کشورهای ثالث بر مبنای اصل صلاحیت جهانی نیز امکان دارد. چنین اقدامی از سوی مراجع حقوقی و قوه قضائیه در ایران نیز توان دارد انجام شود. طبق مفاد حقوق بین الملل، کشورهایی که کنوانسیون های چهارگانه ی ژنــو را به تصویب رســانده اند، در این قبیل مورد ها برای اعمال صلاحیت جهانی، توان دارند ورود کنند. در نتیجه مناسب هست حقوقدانان مجرب در ایران با مدیریت قوه قضائیه، در اجرای پیشنهادات مقام معظم رهبری در دیدار موخر با کارگزاران نظام، راهکارهای عملی برای طرح جنایت های آمریکا در محاکم بین المللی را شناسائی کرده و زمینه لازم برای مجازات جنایتکاران آمریکائی را فراهم آورند.

در خاتمه دبیرخانه نشست تشکیل شده از سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، دفتر محافظت و نشر آثار مقام معظم رهبری و مدیریت حوزه های علمیه برا خود لازم می داند پیگیری های خود درجهت منویات ولی امر مسلمانان مبنی بر افشا و محکومیت حقوق بشر امریکائی بخصوص در فاصله ششم تا ۱۲ تیرماه که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان هفته حقوق بشر امریکائی نامگذاری شده را استمرار بخشد.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته