به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی توصیف دعای ۳۷ صحیفه سجادیه با عنوان «اعتراف به کوتاهی در ادای شکر خدا» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان شهر قم و جمعیت هلال احمر، صبح امروز، دوم دی‌ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از محور خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی توصیف دعای ۳۷ صحیفه سجادیه با عنوان «اعتراف به کوتاهی در ادای شکر خدا» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان شهر قم و جمعیت هلال احمر، صبح امروز، دوم دی‌ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از زنان حوزوی و دانشگاهی برگزار گردید.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر محور فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی اظهار کرد: طبق صحیفه سجادیه، توفیق شکر بر موهبت نه فقط کمتر از اصل موهبت نیست لکن چه بسا در زیادی مورد ها مهم‌تر از اصل آن موهبت باشد؛ تا به آداب بندگی و شناخت دقیق خدا راه نبریم، نمی‌توانیم اطاعت خدا را به جا آوریم، لکن باید از عبادت‌های خود استغفار کنیم چراکه نتوانسته‌ایم مشابه یک بنده حقیقی عمل کنیم.
وی اضافه کرد: همه عبادت‌های ما با سرمایه خداوند متعال هست، زیرا قدرت، تصمیم، فکر، اراده و جزم، همه و همه از خداست و همه عبادت‌ها و نیایش‌های مسلمان از رحمت خداوند نشأت گرفته هست.
همه سپاسگزاران و عابدان از ادای شکر و انجام عبادت پروردگار متعال عاجز و ناتوان می باشند.

مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به قطعی بودن بخشندگی خداوند در عین عدم استحقاق آدم، اظهار کرد: هیچ ذره‌ای در جهان از جای نمی‌جنبد وهیچ خاصیتی بر چیزی تعلق نمی‌گیرد جز آنکه خواسته خداوند باشد. مجازات و کیفر خداوند در مقابل اعمال زشت و اعطای جایزه در مقابل اعمال نیک همه و همه عدل محض هست.
وی گفته بود: طبق آیه ۶۷ سوره اسراء، روی آوردن آدم به خداوند در هنگام بروز گرفتاری‌ها و پیدایش ناتوانی‌ها، به طور مستمر در نهاد و ضمیر ناخودآگاه و فطرت او وجود دارد که به هنگام بروز حوادث خطیر به ظهور می‌رسد و شگفت آنکه خداوند متعال در مقابل اعطای توفیق و تأیید خود بذل ثواب عنایت فرموده و بندگان را مفتخر به خلعت‌ها و پاداش‌های بسیار فرموده هست.
محمود لطفیان
انتهای پیام