قم- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: یکی از پروژه‌های جهش تولید مسکن در قم در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، داریوش بلدی در گفت‌وگویی با گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به طرح تولید و جهش نهضت مسکن در استان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی مردم مسکن است و دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی، این حوزه را مورد توجه قرار داده و این طرح با سرعت و دقت در کشور در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن نتایج خوبی را خواهد داد و دولت می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مسکن را حل کند، افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تأمین مسکن روستایی و زمین است و در این‌باره اقدامات خوبی شکل‌گرفته است.

بلدی عنوان کرد: طرح جهش تولید مسکن طرحی کامل بوده و مردم می‌توانند اگر زمین دارند از تسهیلات برای ساخت مسکن استفاده کنند؛ از طرفی دولت نیز می‌تواند زمین در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار دهد و از تسهیلات استفاده کنند و با نظارت‌های پیش‌بینی‌شده خانه بسازند.

وی با تأکید بر این‌که یکی از ویژگی‌های مهم در ساخت مسکن مناسب، زمین است و در شهرهای کوچک زمین به‌صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و یا به‌صورت ده‌ساله قسطی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، گفت: درصورتی‌که افراد واجدالشرایط باشند می‌توانند از این ظرفیت مسکن ملی استفاده کنند.

بلدی خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته در شش روستا واگذاری زمین داشته‌ایم؛ در روستای ورجان قم نیز زمین تحویل داده و خانه‌هایی ساخته شد، اما اخیراً در طرح هادی، با توجه به رشد روستا طرح بازنگری در حال اجراست و اگر طرح هادی صورت بگیرد، چند ماه آینده زمین الحاق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این طرح از دولت قبل به‌عنوان طرح ملی مسکن آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شد، اذعان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده در استان، ۱۳۵ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم اضافه کرد: مطابق زمان‌بندی پروژه‌ها را به اتمام می‌رسانیم، اعتبارات نیز از دو محل شامل تسهیلات بوده که انجام می‌شود و مردم هم باید با آورده‌های خود به اجرای پروژه کمک کنند تا زودتر از دو سال تمام شود.

وی تصریح کرد: این طرح با بهترین کیفیت مصالح و تحت نظر سازمان نظام‌مهندسی اجرایی می‌شود، به‌خصوص اینکه این طرح متقاضی محور است و ۹۵ درصد مردم آورده‌های خود را آوردند و پروژه مطابق با زمان‌بندی انجام می‌شود.

بلدی با بیان اینکه اولین افتتاحیه جهش تولید مسکن قم در هفته دولت انجام می‌شود و هر سه ماه یک بار افتتاح پروژه مسکن داریم، ۹۵ درصد ثبت‌نام و مراحل بارگذاری مدارک در طرح مسکن از طریق سامانه است و افراد متقاضی از طریق سامانه می‌توانند آخرین وضعیت ثبت‌نام را رصد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد متقاضی زیاد است و به‌مرورزمان افرادی که شرایط داشتند پالایش‌شده و پیامک ارسال می‌شود، افرادی که دارای شرایط بوده نگران نباشند، چراکه طرح دولت برای همه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم متذکر شد: عدم استفاده از فرم ج و ۵ سال سکونت در قم از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام در طرح مسکن است، همچنین برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند برای این طرح کمک‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

[ad_2]

منبع