مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: کمبود منابع آب در کشور به‌ویژه در استان قم با افزایش مصرف آب موجب نگرانی شده ولی در حال حاضر برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در قم وجود ندارد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به میزان مصرف آب در قم در چهار ماه نخست سال جاری اظهار داشت: طی این مدت بیش از ۳۸ میلیون و ۸۷۶ هزار مترمکعب آب در قم به مصرف رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش مطلوبیت آب در شهر قم گفت: در سال جاری با جایگزین کردن منابع آب شیرین، مناطقی از شهر همچون پردیسان و شهرک قدس به‌طور کامل از آب شیرین استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: برداشت از منابع آب شیرین در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آب در کشور به‌ویژه در استان قم، افزایش مصرف آب را موجب نگرانی دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما با تنش آبی مواجه هستیم و لازم است که در مصارف آب به این موضوع توجه شود.

صادق پور بابیان اینکه سرانه مصرف آب در قم در حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است گفت:  این میزان مصرف با توجه به وضعیت خاص کشور و استان بالاتر از انتظار است و باید با بهینه‌سازی مصرف این میزان مصرف را کاهش دهیم.

وی بر لزوم حفظ و حراست از منابع آب تأکید کرد و گفت: کمبود آب تهدید بسیار جدی است تا جایی که به مسئله امنیتی تبدیل‌شده است که در همین راستا مدیریت تأمین و توزیع آب به یکی از اولویت‌های مهم ملی تبدیل‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در قم وجود ندارد، ابراز کرد: لازمه عبور از وضعیت کنونی استفاده درست از آب، صرفه‌جویی و پرهیز از مصارف غیرضروری است.