به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ غزنوی دبیر مجمع کارآفرینان کشور اظهار کرد: در جایی که تورم پایین هست شاهد حرکت پول به سمت بازار ارز هستیم همین مثال برای تولید داخلی هم صادق هست به این صورت که اگر از تولید داخل پشتیبانی اندکی انجام گیرد […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛ غزنوی دبیر مجمع کارآفرینان کشور اظهار کرد: در جایی که تورم پایین هست شاهد حرکت پول به سمت بازار ارز هستیم همین مثال برای تولید داخلی هم صادق هست به این صورت که اگر از تولید داخل پشتیبانی اندکی انجام گیرد هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه نمی افتد، در نتیجه اگر در پی یک معجزه در این عرصه هستیم باید یک پشتیبانی ۳۶۰ درجه ای در این حوزه را شاهد باشیم.

افشاگری بی پیشینه دبیر مجمع کارآفرینان کشور/ سرنوشتی که کالای ایرانی پیدا کردد

غزنوی یادآور گردید: همه در پی پشتیبانی از کالای ایرانی هستیم از حکومت تا مردم، اما اشکال کار کجاست که آن کیفیت مورد انتظار را گاها شاهد نیستیم، این سوژه ای هست که باید بدرستی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

او در ادامه اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه بازار ایران بسیار بزرگ و جذاب هست و حتی برای سایر کشورها بازار اول و گاها دوم محسوب می شود بعضی زا مسئولان اینطور تبلیغ می کنند که تولیدکننده داخلی خوب تر هست به بازارهای بیگانه توجه کند، در واقع با این دیدگاه ما بازار خود را در اختیار بازار بیگانه قرار داده ایم، در این شرایط برندهای بیگانه از پشتیبانی های مخصوص و حتی امتیازهای برابر با تولیدکنندگان داخلی برخوردار می گردند، بطور مثال یک برند کره ای نصف هزینه های تبلیغی خود را از کشور خود دریافت می کند، در کنار پشتیبانی های داخلی از برندهای بیگانه دیگر جایی برای تبلیغ اقلام داخلی باقی نمی ماند و بدین ترتیب این اقلام آسیب ده و محکوم به شکست می گردند.

غزنوی اضافه کرد: ما خوب ترین مصوبه ها را برای پشتیبانی از کالاهای ایرانی داریم اما در برابر آیین نامه هایی داریم که اثر این مصوبه ها را خنثی می کند. نامهای تجاری معتبر در کشور در انحصار اقلام بیگانه هست بنابراین مردم در کنار این خلا بزرگ دیگر دیگر اقلام داخلی را نمی شناسند تا نسبت به خرید آن اقدام کنند، در هیچ جای دنیا فضای تبلیغی به طور انحصاری برای برندهای بیگانه محافظت نمی توان به جز در کشور ما که متاسفانه شاهد آن هستیم.

او یادآور گردید: ما اقلام بیگانه را به این سبب می خریم که از قدیم با آنان آشناییم در واقع این برندها در ذهن ما معروف می باشند در نتیجه به آسانی به آنان اعتماد می کنیم و نسبت به خرید آن رغبت داریم.

غزنوی تاکید کرد: اگر صدا و سیما رسالت پشتیبانی از اقلام ایرانی را دارد باید اسم کالاهای ایرانی را راحتی منتشر کند این درحالیست که این مبحث پژوهشگر نمی توان درحالی که در سایر کشورها این امر ساری و جاری هست.

او اضافه کرد: این یک مشکل فرهنگی هست، ما به برند هایمان توجه نداریم درحالی که اقلام بیگانه با برند سازی اقلامشان، نه فقط فرآورده ها خود را در کشور ما به فروش می رسانند لکن برای اقلام و کشورشان هم ارزش افزوده ایجاد می کنند.

.. را تنها در ۱۱ ماه پیش وارد کشور کرده ایم، چه معنایی دارد؟ به چه سبب باید به ترکیه تعرفه ترجیهی بدهیم، با این امتیاز ترکیه توان دارد در لحظه تعرفه خود را بالا ببرد و حتی توان دارد مانع تراشی برای واردات کالای ما به کشورش کند این در حالی هست که ما توان نداریم این چنین عمل کنیم.

او تصریح نمود: تا وقتی که بازار در اختیار کالاهای بیگانه هست توان نداریم به تولید انبوه برسیم در نتیجه به آن کیفیت و نرخ مطلوب هم نمی رسیم، زیرا این یک اصل و در اقتصاد یک قانون هست.
افشاگری بی پیشینه دبیر مجمع کارآفرینان کشور/ سرنوشتی که کالای ایرانی پیدا کرد

مقیمی معاون سازمان صنعت های کوچک اظهار کرد: با توجه به شعار سال کنونی در تلاشیم تا فرهنگ اعتماد و استفاده از تولیدات داخل را در بین مردم نهادینه کنیم.

او اضافه کرد: ما امروز نباید شاهد این مبحث باشیم که بعضی از تولید کنندگان ما که اتفاقا در حوزه صادرات هم فعال می باشند تنها به سبب بی اعتمادی نسبت به کیفیت اقلام ایرانی، متضرر گردند، گرچه تولیدکنندگان ما هم باید کوشش کنند تا کیفیت اقلام تولید خود را افزایش دهند.

این مضووعی هست که ما در آن ناتوانی داریم، بحث بعدی معرفی اقلام به بازاراست، ما گاها برندهای خوب کشور را در اقلام متفاوت من جمله اغذیه، پوشاک و حتی اقلام خدماتی نمی شناسیم در نتیجه معرفی محصول مبحث خیلی مهمی هست، ما نیازمند توسعه و معرفی برندهای تجاری هستیم واقعیت این هست که ما در این زمینه خوب عمل نکرده ایم.

مقیمی تاکید کرد: کشورهای صنعتی مدرن تنها چند اسم تجاری معتبر دارند، من جمله در کره که این نشان ها به چند برند محدود می شود، اصل بر این هست که تنها در لوای یک برند تجاری، فرآورده ها متنوعی تولید شود زیرا همین اسم به سایر اقلام تولید ارزش می بخشد.

او اظهار کرد: ما اگر خودمان نسبت به تولید خود اعتماد نداشته باشیم هیچ فرد دیگری هم توان ندارد به فرآورده ها ما اعتماد کند، این اعتماد در حال حاضر کم هست گرچه با پویش های صورت گرفته این روند رو به بهبود گذاشته هست.

مقیمی تاکید کرد: خرید فرآورده ها بیگانه توان دارد خسارتهایی بهمراه داشته باشد من جمله خارج شدن ارز و نیز اشتغال زایی برای کشورهای بیگانه بنابراین برای جلوگیری از این روند تخریبی همه بخش های اعمم از مردم، قوای حاکمیت و نیز بخش خصوصی باید در این زمینه کار کنند و به اعتماد سازی کمک کنند.

معاون سازمان صنعت های کوچک یادآور گردید: با فرهنگ سازی میتوان ارزش استفاده از کالای بیگانه را که یک ارزش خوب در ذهن ایرانیان محسوب می شود به یک ضد ارزش مبدل کرد بطور مثال ۵۰ درصد از مردم فرانسه اعتقاد دارند که باید از اقلام فرانسوی استفاده نمایند و به این طریق به تولید ملی خود کمک می کنند.

مرجع: شبکه خبر