معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم گفت: نماز عید سعید فطر در ۱۶ بقعه متبرکه نواحی و بخش‌‍‌های مختلف استان اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر طی گفت‌وگویی اعلام کرد: همزمان با این روز فرخنده، نماز عید فطر در ۱۶ بقعه نواحی و بخش‌های مختلف استان قم، اقامه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ناحیه یک شهرستان قم، هشت بقعه میزبان نمازگزاران عید خواهند بود، گفت: از جمله این بقاع متبرکه می‌توان حرم مطهر امامزادگان علی بن جعفر(ع)، شاه سید علی(ع)، سلطان محمد شریف(ع)، جمال غریب(ع) و طیب و طاهر(ع) را برشمرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در مسجد جامع قم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین امکان مقدسه نیز نماز عید فطر اقامه خواهد شد؛ نماز عید در این بقاع از ساعت ۷ صبح آغاز و در برخی از آنها ضیافت صبحانه نیز برپا می‌شود.

 

وی افزود: در پنج بقعه متبرکه ناحیه دو شهرستان قم نیز نماز عید از ساعت ۷:۳۰ اقامه می‌شود که شامل آستان مقدس و نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، سید معصوم(ع)، جعفر شهید(ع)، احمد(ع) منطقه خاکفرج و عبدالله(ع) روستای قلعه چم هستند.

 

جباری در خصوص اقامه نماز عید فطر در بقاع متبرکه کهک ابراز کرد: در آستان مقدس امامزادگان زینب(س) و هاشم(ع) نماز عید به امامت امام جمعه کهک اقامه می‌شود؛ همچنین در آستان مقدس امامزادگان هادی(ع) روستای وشنوه و عباس(ع) روستای ورجان نیز این مراسم نورانی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/