قم-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اقدامات مناسبی برای تأمین اقلام اساسی در قم صورت گرفته و به منظور برخورد با تخلفات احتمالی نیز نظارت‌ها در بازار تشدید شده است.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا حاجی رضا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ایراد شد اظهار داشت: جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به دستور امام راحل تأسیس شد و هدف آن در حقیقت محرومیت‌زدایی و آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی در استان قم بیان داشت: در حال حاضر ۶۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد که سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه آب و خاک از جمله سرمایه‌های مهم کشور به شمار می‌روند افزود: برای برقراری امنیت غذایی در کشور نیازمند آن است که از آب و خاک کشورمان صیانت کنیم.

حاجی رضا، ابراز داشت: متأسفانه تغییر کاربری‌های که هم اکنون در کشور رخ می‌دهد عاملی برای تهدید امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: تأمین و نظارت بر بازار نیز از جمله مسئولیت‌های جهاد کشاورزی است که در زمینه تأمین اقلام اساسی اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته و به منظور برخورد با تخلفات احتمالی نیز نظارت‌ها در بازار تشدید شده است.

[ad_2]

منبع