[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این نهاد علمی و پژوهشی ارائه کرد. وی همچنین از توجه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مجموعه جامعه المصطفی العالمیه تقدیر کرد. رییس المصطفی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این نهاد علمی و پژوهشی ارائه کرد.

وی همچنین از توجه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مجموعه جامعه المصطفی العالمیه تقدیر کرد.

رییس المصطفی العالمیه از تحصیل بیش از ۵۸ هزار طلبه از ۱۳۵ ملیت در جامعه المصطفی خبر داد و گفت: بیش از ۶۷ هزار نفر نیز در مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که طرح تحول المصطفی به ۴۰۰ گرایش و رشته می رسد، اظهار داشت: به دانش پژوهان المصطفی مدرک وزارت علوم اعطا می شود، لکن مبنای ما نظام سطوح حوزوی است و در این زمینه از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مجوز لازم را داریم.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی کوتاه مدت گفت: در دوره های دو یا سه هفته متقاضیان آموزش های لازم را در زمینه های مختلف فرامی گیرند؛ غالب این دوره ها در شهر مقدس قم برگزار می شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: المصطفی با عنایات الهی روز به روز در دنیا رو به گسترش است و سرمایه ای برای مکتب اهل بیت و سرمایه حوزه های علمیه شیعی در عرصه های جهانی است، امیدواریم با حمایت های مراجع تقلید بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان بر لزوم حمایت و توجه بیشتر به فارغ التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد و تحقق این مهم را در عامل رونق و ارتقای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دانست. /۹۲۴/ج

[ad_2]