به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با بیان اینکه تقوا به آدم شفافیت گفتار و مشی می‌دهد، گفت: در روایتی از امام علی(ع) آمده، چنانچه عمل تو را در یک بر طبق بدون […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با بیان اینکه تقوا به آدم شفافیت گفتار و مشی می‌دهد، گفت: در روایتی از امام علی(ع) آمده، چنانچه عمل تو را در یک بر طبق بدون روپوش قرار دهند و در میان اهل دنیا بگردانند اگر به‌گونه‌ای باشد که هیچ لکه‌ای نداشته باشد می‌توان گفت که این آدم باتقوا هست.

امام‌جمعه شهر قم با انتقاد از پزشکانی که سقط‌جنین انجام می‌دهند، تصریح نمود: این‌ها علاوه بر اینکه جنایت انجام می‌دهند باید در پیشگاه الهی در قیامت پاسخگوی خداوند باری‌تعالی باشند چراکه اقدام به نسل‌کشی کرده‌اند.

سعیدی اطاعت از زمامداران را منوط به سرشناس بودن دستورات آن‌ها دانست و گفت: پیروان مکتب‌ها و مذهب‌هایی که امرا و حاکمانشان را بدون شرط واجب العطاعه می‌دانند، به خطا رفته‌اند، آیا یزیدی که فرزند پیامبر خدا را کشت و شراب‌خواری جزء اقدامات قبیح او بود شایسته اطاعت هست؟

وی حبط و نابودی اعمال را مورداشاره قرار داد و گفت: باید اهتمام کرد با اعمال صالح اگر گناهی مرتکب گردیدیم باید با انجام حسنات اهتمام در جبران گناهان و سئیات خود دارا باشیم.

امام‌جمعه شهر قم با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: وی دوران دشواری را در دوران زندگی خود داشته‌اند، وی فرموده‌اند، هیچ‌یک از پدرانم محنت‌هایی که من کشیده‌ام را نداشته‌اند.

سعیدی اضافه کرد: آماده‌سازی شیعیان برای دوران سخت غیبت، مبارزه با فتنه گران داخلی مثل صوفیه، ادعای امامت بعد از امام حسن عسکری(ع) توسط جعفر کذاب ازجمله مشکلاتی بوده که بر دوران سخت امامت وی افزوده بود.

وی با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) ابراز کرد: امروز با گذشت بیشتر از ۱۴۰۰ سال از آن روز نیازمند اسلامی هستیم که اسلام ناب را به دنیا معرفی کند، امروز اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) جاهلیت عصر حاضر را درهم‌شکسته و به فضل الهی قرن آینده قرن حکومت اسلام ناب محمدی(ص) بوده و ولایت‌فقیه در عصر غیبت گامی به‌سوی اسلام ناب و حاکمیت امام عصر(عج) می باشد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه معارف اسلام ناب در گرو اسلام اهل‌بیت(ع) رشد یافته هست، تصریح نمود: افرادی که خود را از سفره اهل‌بیت(ع) محروم کرده‌اند، علاوه بر این افرادی که مسیر خود را جدای از مسیر حضرت علی(ع) قرار داده‌اند و به تشیع صرفاً نگاه فرقه‌ای می‌کنند، خود را محروم از راهنمایی‌های اهل‌بیت(ع) قرار داده‌اند.

سعیدی شاخصه دوم اسلام ناب را اسلام عقلانیت و عقل‌گرایی گفته بود و گفت: اسلام ناب در سایه هدایت‌های اهل‌بیت(ع) در منظومه فکری و ارزشی یک آدم مکتبی هست، علاوه بر این اسلام ناب اسلام معنویت بوده و در سایه آزادی از هرچه غیر خدا هست.

وی شاخصه چهارم اسلام ناب محمدی را عدالت گرایی دانست و اضافه کرد: نفی نا عدالتی و ظلم و ستم‌کشی از اصول اسلام ناب محمدی(ص) بوده که امروز در سیاست جمهوری اسلامی در دفاع از کشورهای منطقه تبلوریافته هست.

امام‌جمعه شهر قم شاخصه دیگر اسلام ناب را مبارزه با مستکبران و سلطهگران جهان بیان کرد و دنبال کرد: امروز مکتب محمدی(ص) گمشده آدم بوده درحالی‌که نماد تمدن در غرب اسلام آمریکایی هست، امروز لیبرال دموکراتی به علت مسخ هویت انسانی جذابیت خود را ازدست‌داده و آدم خسته و در سراشیب سقوط قرارگرفته و اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل‌بیت(ع) بوده که زنده کننده این دنیا هست.

سعیدی افول معنویت و هویت در امور متفاوت ازجمله خانواده‌ها را مورداشاره قرار داد و گفت: امروز در غرب گرایش به دین و معنویت رشد تصاعدی یافته و این‌گونه بوده که ارسال نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غرب راهی هست که آن‌ها اسلام را به اختیار انتخاب کنند، و به فضل الهی این اسلام ناب می‌تواند لیبرال دموکراسی غرب را هم به دره سقوط بکشاند.

امام‌جمعه شهر قم با اشاره به هلاکت چندین صهیونیست در روزهای موخر ابراز کرد: به این سبب وزیر جنگ صهیونیست‌ها ملزم به کناره گیری شد، و به گفته مقام معظم رهبری روزگار بزن‌در رو تمام‌شده و به گفته وی اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

سعیدی به مسائل جاری کشور اشاره نمود و گفت: باید به مسائل کلیدی کشور مثل مبارزه با جنگ اقتصادی توجه مخصوص داشته باشند، زیبنده نظام اسلامی نیست که به مسائل حاشیه‌ای درجه چندم مثل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بپردازند، به چه سبب موضعی خلاف علما و مراجع عظام تقلید اتخاذ کرده و برخلاف نظرات این بزرگواران عمل می‌کنند.

وی افزود: از مسئولین امور خارجه انتظار می‌رود  در سخنان خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به‌گونه‌ای حرف بگویند که بهانه دستگاه‌های بیگانه نشود، سخنان وزیر امور خارجه درباره پول‌شویی سنجیده نبود.