به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه اردبیل، روزگذشته ۱۴ اسفند ماه در نشست مطبوعاتی بر تأکید حوزه بر تربیت نیروی انسانی توانمند با اندیشه دینی-اسلامی تاکید کرد و اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی برای ورود به حوزه تربیت، تعلیم در دانشگاه و حوزه، […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه اردبیل، روزگذشته ۱۴ اسفند ماه در نشست مطبوعاتی بر تأکید حوزه بر تربیت نیروی انسانی توانمند با اندیشه دینی-اسلامی تاکید کرد و اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی برای ورود به حوزه تربیت، تعلیم در دانشگاه و حوزه، حضور در شغل ها قضایی، بحث مدیریتی و ورود به عرصه پژوهش و تحقیق حائز ارزش هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار کرد: برای رسیدن به اغراض تعیین شده، حوزه علمیه هر سال از طریق برپایی آزمون‌های کتبی و عملی، نیروهای مورد احتیاج خود را جذب می‌کند.
وی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی در حوزه علمیه اردبیل برای بلند مدت اتفاق می‌افتد اظهار کرد: مراحل علمی حوزه علمیه در ۴ سطح برگزار می‌شود و دانش آموخته بعد از گذراندن مراحل ۴گانه، برای دریافت کد طلبگی معرفی می‌شود.
مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به جذب نیروی انسانی مورد احتیاج برای حوزه اظهار کرد: امتحان جدید برای ۳ گروه از پایه دانش آموزی تا دانشجویی(مشروط به گذراندن ۳۱ واحد درسی) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ تعداد اشخاص قبول شده در امتحان محدودیتی وجود ندارد اظهار کرد: کیفی گزینی اولویت حوزه هست و متقاضان به هر تعداد، در صورت اکتساب حدنصاب، توان دارند وارد حوزه گردند.
مدیر حوزه علمیه اردبیل اظهار کرد: تمامی کسانی که در امتحان کتبی موفق گردند برای فاز گزینش که برای مدت ۱۰ روز برگزار می گردد دعوت خواهند گردید.

مدیر حوزه علمیه اردبیل اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در امتحان توان دارند از طریق سایت حوزه و یا حضور مستقیم در جایگاه ها تعیین شده اقدام کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی در ادامه در مورد شبهات طرح شده در مورد بودجه حووزه علمیه نیز اظهار کرد: متاسفانه، بودجه حوزه را هم ردیف فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌دهند در حالیکه فعالیت حوزه کار آموزشی و باید مشابه بودجه اختصاص یافته برای دانشگاه‌ها مدنظر داشته گردد.

انتهای پیام