فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر همه ما به خاطرات ذهنی خود مراجعه کنیم یاد می‌آوریم که انقلاب از همین قم آغاز شد و قم در صحنه‌های مهم انقلاب حضور پرشوری مهم داشته است و امروز هم قم برای انقلاب بسیار مهم است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، سردار احمدرضا رادان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان قم، با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهر قم، اظهار کرد: قم برای حوزه علمیه آغوش باز کرد و امروز به مهد تربیت علما، فضلا و ترویج دین تبدیل شده است. بنده نیز امروز شاکر هستم که توفیق حضور در شهر مقدس قم را پیدا کرده و با قمیون در ارتباط هستم.

وی از حضور میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف ایران و خارج از ایران در حرم قم یاد کرد و گفت: قم در تراکم فکر و سجود است و خدمت در این شهر بسیار شورآفرین و درخور ستایش خداوند متعال است و هر کسی که در قم زائر، مجاور و خادم شود باید سر به سجده گذارد و از این توفیق خداوند متعال را شکر کند.

رادان ادامه داد: پلیس امروز در جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که مسئولان این مجموعه در دل مردم جا دارند و این نیز از ویژگی‌هایی است که باید به دنبال تقویت آن باشیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از خدمت هزار و ۱۳۱ روز سردار میرفیضی در قم یاد کرد و گفت: افرادی که امروز در نیروی انتظامی مسئولیت می‌گیرند افرادی هستند که در گذشته در حماسه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و امروز هم در حماسه‌های نوین انقلاب اسلامی درحال درخشش هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز فرصتی برای خدمت به مردم، کسب فیض و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت است، گفت: نغمه آیات عظام مصباح یزدی، بهجت، بروجردی و دیگر علما همچنان در ذهن‌های مردم است و تاریخ خدمات این بزرگان را به یادگار خواهد داشت.

رادان با تاکید بر اینکه مردم همیشه پای انقلاب ایستاده و این مردم شایسته تکریم و تقدیر هستند، عنوان کرد: ما باید به دنبال خدمت بی‌منت به مردم باشیم و با شکر خداوند متعال خدمت به مردم را با جدیت دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: روز قیامت روز حسرت است و ما در آن روز حسرت این روزها را خواهیم داشت که چرا از فرصت دنیا برای خدمت بهتر به مردم استفاده نکردیم.

رادان خدمت در نظام جمهوری اسلامی را یک خدمت الهی و خدمت در لباس سربازی امام دانست و گفت: مکان و زمان به صورتی برای ما رقم زده شده است تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم و باید از این فرصت بهره‌مند شویم.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی عنوان کرد: همه استان‌های کشور برای فراجا مهم هستند اما برخی از استان‌ها مهم‌تر و برخی دیگر خیلی مهم هستند و استان قم از جمله استان‌های خیلی مهم است.

رادان خاطرنشان کرد: اگر همه ما به خاطرات ذهنی خود مراجعه کنیم یاد می‌آوریم که انقلاب از همین قم آغاز شد و قم در صحنه‌های مهم انقلاب حضور پرشوری مهم داشته است و امروز هم قم برای انقلاب بسیار مهم است.

وی با اشاره به ویژگی استان خوزستان تصریح کرد: دشمن نسبت به خوزستان طمع دارد و تلاش می‌کند تا میان قومیت‌ها تفرقه اندازی کند به همین علت ما در استان خوزستان هم نیازمند فردی هستیم که بتواند نسبت به شرایط خاص این استان اقدام متناسب داشته باشد به همین علت هم برای این استان به سراغ سردار میرفیضی رفتیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه سردار میرفیضی با توجه به ویژگی‌های خاصی خود از این پس در خوزستان خدمت خواهد کرد، گفت: این شخصیت جایی که باید مهربان باشد، مهربان است و جایی که باید قاطع باشد قاطع است و این نشان از یک هوشمندی ویژه است.

وی تصریح کرد: سردار میرفیضی در استان قم نیز زحمات زیادی داشته است و تلاش ما این بود که بتوانیم فردی را برای قم انتخاب کنیم تا بتواند دستاوردهای این شخصیت را حفظ و در راستای افزایش دستاوردها تلاش کند.

رادان اضافه کرد: سردار میرحیدری سطوح مختلف انتظامی را طی کرده و با توجه به اینکه در قم خدمت داشته است نسبت به قم و مردم این شهر آگاهی مطلوبی دارد و علما و شخصیت‌های قم نیز این شخصیت را قبول داشتند به همین علت مسئولیت فرماندهی انتظامی قم را به این شخصیت سپردیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: نیروهای انتظامی، شهر قم را برای افرادی که به حقوق مردم تعرض می‌کنند و امنیت و آرامش مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند ناامن می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم از زحمات سردار میرفیضی تجلیل و سردار میرحیدری به عنوان فرمانده انتظامی استان قم معرفی شد.

انتهای پیام/