رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: امروز با وجود مشکلات و گرفتاری‌هایی که در کشور است، مردم امیدشان به قوه قضاییه بیش از گذشته شده که این مرهون تلاش‌های کارکنان و قضات این قوه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم که در مرکز آموزش قوه قضاییه این استان برگزار شد، گفت: امروز همکاران ما در قوه قضائیه به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، توفیقات خیلی خوبی دارند و خدمات خوبی را با حجم بسیار سنگینی که وجود دارد، ارائه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: امروز ضمن اینکه مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد، مردم امیدشان به قوه قضاییه بیش از گذشته شده است که این مرهون تلاش‌های کارکنان و قضات این قوه است.

 

رئیس قوه قضائیه درباره کمبود نیروی قاضی و اداری، بیان کرد: حجم، نوع و توقعات کار فعلی، با این ترتیبی که پیش می‌رود قابل دوام نیست؛ پس باید یک اقدام فوق‌العاده‌ای در این رابطه صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: راه حل نخست این مسئله، کم کردن ورودی به دستگاه قضایی را کم کنیم که برای این موضوع برنامه‌ریزی شده است؛ اگر ورودی‌ها زیاد شود، حتی اگر نیروی اداری و قاضی افزوده شود، باز ما عقب خواهیم بود.

 

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: برای کاهش ورودی‌ها، یک‌جا نیاز به اصلاحات قانون است که بایستی حتی الامکان عناوین مجرمانه کم شود و اقداماتی که باعث می‌شود پرونده‌های قوه قضاییه زیاد شود، کاهش داده شود.

 

وی با بیان اینکه قبل از اصلاح قانون باید از همین ظرفیت‌های موجود استفاده شود، افزود: باید فکر شود که چگونه با ابتکار و خلاقیت و همین شرایط و نیروی موجود، فرآیندها کوتاه و مسائل سریع‌تر حل شود.

 

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: ما می‌خواهیم نحوه نشان نیرو، جذب نیرو، گزینش نیرو و به کارگیری نیرو را متفاوت با قبل انجام دهیم که این طرح ۵-۶ ماه است که شروع شده و در این راستا ۲۵۰ نفر طلبه مستعد فاضل و درس‌خوان را نشان کرده‌ایم.

 

وی در خصوص معیشت کارکنان مجموعه قضایی اظهار کرد: باید توجه داشت که مشکل معیشت تنها برای کارکنان قوه قضائیه نیست بلکه همه اقشار مردم گرفتار آن هستند اما تلاشی که طی ۸-۹ ماه گذشته برای این موضوع در ستاد انجام شده، در طول ۴ دهه گذشته هیچ وقت به این اندازه منسجم برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان نشده است. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در هیچ دوره‌ای به این اندازه تعامل صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه