به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛  ؛  آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام شامگاه گذشته در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین شهر قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به خدمات امام رضا علیه‌السلام در هجرت خود از مدینه به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛  ؛  آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام شامگاه گذشته در دیدار اعضای ستاد شجره طیبه صالحین شهر قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به خدمات امام رضا علیه‌السلام در هجرت خود از مدینه به شهر قم اظهار کرد: یکی از کارهای با ارزش این امام همام در دوران امامتشان، معرفی شاخص‌های شیعه و معرفی جایگاه امامت بود.

    امام‌جمعه شهر قم با اشاره به رایج شدن فرقه‌گرایی شیعه اظهار کرد: امام رضا علیه‌السلام در این عرصه کوشش زیادی کردند و توانستند جلوی این جریانات انحرافی را گرفته و خط بطلانی بر آن‌ها بکشند تا جایی که تا زمان غیبت امام زمان(عج) هیچ‌گونه فرقه تازه ای در تشیع به وجود نیامد.       آیت‌الله سعیدی بابیان این‌که در زمان غیبت امام زمان(عج) انحرافاتی در عرصه‌های اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و… در اسلام شکل گرفت، اظهار کرد: علمای دین در دوران غیبت، کوشش کردند تا با تعیین شاخص‌های اسلام و شیعه، جلوی این انحرافات را دریافت کنند و امروز نیز این وظیفه بر دوش ولی‌فقیه هست.       تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان این‌که پس از رحلت امام خمینی(ره) عده‌ای برآن گردیدند تا خط امام را به انحراف بکشند، اظهار کرد: همان‌طوری که پس از امام علی علیه‌السلام و دیگر امامن اطهار عده‌ای حتی از درون خانواده معصومین کوشش کردند تا اسلام ناب را از مسیر خود منحرف سازند، در دوران کنونی نیز تلاش‌های زیادی برای به انحراف کشاندن خط امام و انقلاب انجام می‌شود، ولی مقام معظم رهبری با اشراف کامل، این انحرافات را بیان می‌کنند تا اسلام و انقلاب از مسیر کلیدی خود منحرف نگردد.     وی در ادامه در مورد لزوم احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: در این مسیر باید دقت داشت که هر معروفی امر و هر منکری نهی نشود؛ نباید این واجب الهی تنها در یک مساله خاص مثل پوشش زنان منحصر شود.     آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: امروزه در جامعه منکراتی وجود دارد که مادر زیادی از منکرات هست که اگر جامعه از آن نهی شود، زیادی از منکرات نیز از بین می‌رود. مساله عفاف و حجاب مساله مهمی هست که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رایج شدن می‌یابد، اما نباید تنها در این مساله تمرکز نمود و نسبت به رایج شدن دیگر منکرات غافل گردید.