فرماندار قم گفت: ۷۴۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه قم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه عباس ذاکریان گفت:تعداد شعبه اخذ رای برای انتخابات امسال نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، ۲۵ شعبه افزایش یافته‌است.

وی بیان کرد: شعب اخذ رای قم همچنین شامل ۶ حوزه فرعی نیز می‌شود که ۲ حوزه در شهر کهک، ۲ حوزه در شهر جعفرآباد و یک حوزه در بخش سلفچگان و یک حوزه در خلجستان مستقر می‌باشد.

فرماندار قم در پاسخ به این سئوال که چه تعداد در مجموع به عنوان عوامل اجرایی، انتظامی، بازرسی، نظارتی و خدماتی روز رای گیری در شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه قم حضور خواهند داشت؟ عنوان کرد: آن چه از اعضا به فرمانداری قم مربوط است شامل یک هیات هفت نفره برای هر شعبه می‌شود، اما در برخی شعبه‌ها که شلوغ و آمار رای در انتخابات‌های قبلی در آنها بالا بوده‌است از جمله در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ تعداد اعضا به ۹ نفر می‌رسد.

وی افزود: با احتساب نماینده فرماندار، بازرس استانداری ، اعضای هیات نظارت و شورای نگهبان که چهار نفر هستند به همراه نیروهای انتظامی و خدماتی در هر شعبه در مجموع حدود ۲۰ نفر مستقر هستند.

ذاکریان همچنین تعداد شعبه‌های سیار در شهر قم را ۵۱ شعبه عنوان و مجموع شعبه‌های سیار استانی را ۹۳ مورد ذکر کرد.

وی با اشاره به تعداد افرادی که درانتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند،‌ گفت: ۴۰۱ نفر در حوزه انتخابیه قم برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌بودند که پنج‌نفر تاکنون انصراف دادند.

فرماندار قم افزود: ۲۷۴ نفر از ثبت نام کنندگان در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و ۲۰ نفر عدم احراز و ۱۰۶ نفر هم صلاحیت‌شان تایید نشد.

مردم قم در این دوره از انتخابات سه نماینده برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.