به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: خطر تفکرات تکفیری یکی از موانع تبلیغ اسلام در دنیای معاصر هست. مرجع تقلید شیعیان با اهتمام بر خطر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: خطر تفکرات تکفیری یکی از موانع تبلیغ اسلام در دنیای معاصر هست.

مرجع تقلید شیعیان با اهتمام بر خطر تفکرات تکفیری گفت: مجال بسیاری برای گسترش و نشر اسلام اصیل در دنیای کنونی ایجادشده اما در این بین اندیشه تبلیغی به سدی در مسیر نشر و گسترش اسلام تبدیل‌شده هست.

استاد معروف حوزه علمیه با بیان حمایت‌های کشورهای استکباری از گروهک‌های تکفیری دنبال کرد: تفکرات تکفیری از مسیر اسلام جدا می باشند و رابطه ای به تعالیم و معارف اصیل اسلامی ندارند، دولت‌های بیگانه در تقویت و تبلیغ گروهک‌ها و اندیشه‌های تکفیری نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان نمود: هدف دشمنان از تقویت گروه‌های تبلیغی نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام بود، علمای اسلام باید در مقابل تفکرات تکفیری ایستادگی کند، دانشگاه الازهر علی رغم تأمین مالی از عربستان سعودی در مقابل تفکرات تکفیری مقاومت و ایستادگی دارد.

وی با انتقاد از عدم پوشش تبلیغی تمام نقاط کشور تصریح کرد: در داخل کشور نقاط محرومی بسیاری وجود داشته که در کمال تأسف پای مبلغان در آنجا هنوز باز نشده هست، در بعضی از منطقه های محروم و جنوبی و شرقی کشور سال‌های متعددی بوده که هیچ مبلغی در آن‌ها حضور پیدا نکرده هست.

مرجع تقلید شیعیان با اهتمام بر ضرورت داشتن نگاه جامعی از نیازهای تبلیغی کشور تصریح نمود: سازمان تبلیغات اسلامی باید نقشه مذهبی و جامعی از تمام کشور را تهیه‌کرده و با نگاه و دید جامعی نسبت به وضع تبلیغی و احتیاج به مبلغ داشته باشد.