قم- آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: گرانی‌ها و محرومیت‌هایی برای مردم وجود دارد و اولین کار دولت باید ساماندهی این وضعیت باشد.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مرجع تقلید شیعیان صبح جمعه در دیدار رئیس جمهوری با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

لزوم حذف دیرکرد و ربا

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلاً مورد پذیرش اسلام نیست.

آیت الله نوری همدانی در بحث توجه به ساختار اقتصادی و بحث بانک‌ها و حذف دیرکرد و ربا را تاکید کرد و گفت: ما مکرر نسبت به این موضوع در گذشته تذکر دادیم ولی عملی نشد.

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

بهره مندی از نخبگان باسابقه

وی بهره مندی از نخبگان باسابقه را در مسئولیت بسیار مهم دانست و افزود: همانطور که وضعیت اقتصادی اهمیت دارد، موضوع فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌ها؛ همانند حجاب و مسائل دینی و مذهبی هم مهم است که دولت محترم باید به آن توجه کند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند

وی گفت: نامه حضرت علی «علیه السلام» به مالک اشتر که به عنوان یک منشور حکومت داری است باید مورد توجه مسئولان باشد که حضرت در این نامه به مالک اشتر به عنوان یک زمامدار توصیه می‌کند قلب خود را سرشار از محبت مردم قرار بده و مشکلات مردم را حل کن و بدان و آگاه باش ستون دین و سپر مقابل با دشمن این مردم هستند و این مردم یا برادر دینی هستند و یا هم نوع تو می‌باشند پس در مقابل آن شما مسئول هستید.

این مرجع تقلید خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و افزود: مردم از نظر معیشت در تنگنا هستند و باید این مشکل حل شود و تنظیم و نظارت بر بازار مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی با حمایت از سیاست خارجی و مذاکرات گفت: وضعیت افغانستان نگران کننده است و باید به این موضوع و وضع شیعیان خصوصاً توجه شود.

وی یادآور شد: من برای موفقیت شما و حل مشکلات مردم و حفظ این انقلاب و نظام و رهبری دعا می‌کنم.

[ad_2]

منبع