به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  ،  سارا فرهمندراد با گزارش مرغ همسایه غاز…؟ خبرنگار در این گزارش که به شیوه دوربین پنهان ضبط شده هست در نقش فروشنده لباس در پی جواب به این سؤال بود که آیا مرغ همسایه در بخش پوشاک نیز غاز هست؟ […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  ،  سارا فرهمندراد با گزارش مرغ همسایه غاز…؟

خبرنگار در این گزارش که به شیوه دوربین پنهان ضبط شده هست در نقش فروشنده لباس در پی جواب به این سؤال بود که آیا مرغ همسایه در بخش پوشاک نیز غاز هست؟

وی در این گزارش بدون اینکه خریداران باخبر باشند پوشاک بیگانه را ایرانی و پوشاک ایرانی را بیگانه معرفی کرد و خریداران با توجه به ذهنیت تاریخی خود کالای بیگانه را که در حقیقت ایرانی بود برگزیدند و حتی وسوسه تضمین چند ماهه لباس ایرانی نیز آن‌ها را به خرید جنس ایرانی ترغیب نکرد.

خریداران جنس مناسب پارچه، دوخت و طراحی زیبا را دلیل انتخاب لباس مد نظر اعلام کردند، اما در انتهای گزارش وقتی که متوجه گردیدند در مقابل دوربین پنهان قرار داشتند و لباسی که انتخاب نموده بودند تماما ایرانی و تولید استان بود واکنش‌های جالبی داشتند.

بعضی از این خریداران که حتی حاضر نبودند لباس ایرانی را که ۳ ماه تضمین فروش داشت انتخاب نمایند اکنون از کیفیت لباس ایرانی ابراز تعجب کرده و اظهار کردند با توجه به ذهنیت خود فکر می‌کردند کالای بیگانه کیفیت مناسب تری دارد.

خبرنگار در انتهاء گزارش به این نتیجه می‌رسد اندیشه تاریخی مرغ همسایه غاز هست همچنان در جامعه رسوخ کرده هست، اما اگر مردم بدانند ۹۰۰ میلیون تومان پوشاک بیگانه قاچاق سال قبل وارد مازندران گردید و نتیجه آن تعطیلی ۵ واحد تولیدی و بیکاری بیشتر از ۸۰ مازندرانی بود شاید نگاه خود را به کالای ایرانی عوض نمایند و مرغ همسایه را همیشه غاز نبینند.

اکتساب رده برتر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران + تصاویر

اکتساب رده برتر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران + تصاویر

اکتساب رده برتر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران + تصاویر

اکتساب رده برتر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مازندران + تصاویر

انتهای پیام /ر