به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، پشتیبانی از تولیدکننده و کالای بومی یکی‌از مهم‌ترین راه‌های توسعه و تعالی ملت‌هاست. با این حال باید قبول کرد که این با اهمیت پژوهشگر نخواهد گردید مگر با ایجاد بستر فرهنگی در بین همه آحاد جامعه.نام‌گذاری سال جدید با این عنوان توسط مقام معظم […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، پشتیبانی از تولیدکننده و کالای بومی یکی‌از مهم‌ترین راه‌های توسعه و تعالی ملت‌هاست. با این حال باید قبول کرد که این با اهمیت پژوهشگر نخواهد گردید مگر با ایجاد بستر فرهنگی در بین همه آحاد جامعه.نام‌گذاری سال جدید با این عنوان توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راه را برای ایجاد این بستر فرهنگی فراهم کرد، اما دولت‌مردان و مسئولین دستگاه‌های متفاوت اجرایی نباید از نقش کلیدی خود غافل گردند. آغاز این پشتیبانی باید از دولت و بدنه آن آغاز گردد تا بتواند در بین عموم مردم نیز نهادینه گردد.
در استان لرستان یکی‌از مشکلات عدیده تولیدکنندگان عدم پشتیبانی و پشتیبانی از سوی دولت هست. هر چند یکی‌از علل این ورشکستگی نداشتن بازار مناسب در جامعه هست، اما برای رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه که در زمینه شعار سال کنونی شکل خواهد گرفت، خواه و ناخواه باید متحمل هزینه‌هایی گردید.
در این بین بانک‌ها می‌بایست نقش کلیدی را در پشتیبانی از تولید داخلی ایفا کنند، شرکت‌های تولیدی که به‌دلیل عدم قدرت پرداخت بدهی توسط بانک‌ها از فعالیت بازداشته شده‌اند، نیازمند پشتیبانی از جانب خود این بانک‌ها می باشند تا بتوانند خود را احیا و با پشتوانه شعار سال به پویایی کامل برسند.
مادامی‌که در دولت و دستگاه‌های اجرایی با اهمیت مثل بانک ها اراده‌ای برای پشتیبانی از تولیدکننده داخلی وجود نداشته باشد، نباید انتظار دارا باشیم که کالای ایرانی به رشد، بلوغ و بالندگی در بازار داخل کشور و حتی خارج از آن برسد. اعطای تسهیلات پوششی و حتی فراهم کردن بستری برای فروش کالای ایرانی نمونه‌ای از همان هزینه‌هایی هست که سر انجام منتج به توسعه و تعالی خواهد گردید.
امید هست آغاز سال جدید که با شعار «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری مزین شده هست، با پیگیری‌های استاندار و ایجاد فرصت‌های جدید، پیش‌روی تولیدکنندگان بومی همراه باشد.
وقتی رهبر معظم انقلاب این شعار را برای سال جدید عنوان کردند به‌معنی آن هست که همه باید به آن تن داده و برای تحقق آن کوشش کنند.

یادداشت: وحید کاظمی‌ذهابی