به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در وکیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: توجیه و فلسفه مراسم و شعائر و عشق‌ها و ارادت‌های ما نسبت به اهل بیت یک شعائر و مراسم سنتی خاص که در آبا […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در وکیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: توجیه و فلسفه مراسم و شعائر و عشق‌ها و ارادت‌های ما نسبت به اهل بیت یک شعائر و مراسم سنتی خاص که در آبا و اجداد گذشته ما جریان داشته نیست.

وی دنبال کرد: این عشق به اهل بیت تجدید خاطره مصیبت‌بار ذی ربط به یک هزار و ۴۰۰ پارسال به عنوان سنت قدیمی نیست لکن این مراسم بیانگر از وابستگی درونی ما به تبار و جریانی هست که در زندگی امروز ما نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح نمود: در مساله وابستگی ما به اهل بیت وابستگی جامع به تمام جهت وجود دارد که نه فقط یک دلدادگی و تجدید خاطره هست لکن می‌توانیم در جریان زندگی شخصی و جمعی اصول زندگی خود را طبق آنان تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در مقابل بینش ماست و ما باید شئون زندگی خود را با اصول آنان تطبیق کنیم و اصول و ارزش‌های آنان را دریافت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: سیره عملی و رهنمودها و هدایت‌های آنان باید جریان زندگی ما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و شخصی و اخلاقی با سبک زندگی آنان باشد پس امام ۱۳ قرن قبل ما امام هشتم ما می‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: سبک زندگی و روش آنان در زندگی و هدایت ما و رهنمودها در عرصه فردی و اجتماعی برای ما امروز برای ما یک جریان هدایتی، آموزشی و پرورشی هست.

وی با بیان اینکه دین‌مدار بودن و زندگی دین‌مداری جز با ستیز و دوئل امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: نمی‌شود دین‌مدار بود اما زندگی آرامی داشت یعنی زندگی دین‌مدارانه زندگی دوئل و جنگ و درگیری هست و این‌گونه نیست که عده‌ای برای رسیدن به آلاف و الوف خود جنایت های و جرائمی را انجام دهند و ما بتوانیم آنان را نگاه کنیم و آرام بنشینیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زندگی حضرت علی (ع) در دو جبهه ستیز داشتند، اظهار کرد: وی در دو جبهه کفرستیزی و انحراف ستیزی دوئل داشتند و به عنوان شخصیت کفرستیز در همه عرصه‌ها حاضر بودند.

علم‌الهدی تصریح نمود: کفرستیزی همه زندگی این دو بزرگوار بود اما انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر هست و در جریان کفرستیزی وجود مقدس حضرت زهرا (س) به مدد امیرالمؤمنین (ع) آمد و قهرمان جریان انحراف ستیزی حضرت زهرا (س) بود.

وی دنبال کرد: وقتی حضرت زهرا (س) نگاه کردند که انحراف در حال اتفاق افتادن هست و هیچ کسی پرچم‌دار انحراف‌ستیزی نبود و مردم هم موضوع عملیات روانی دشمن شده بودند، قهرمان میدان انحراف‌ستیزی شدند، چراکه می‌دانستند باید با این انحراف مقابله گردد.

امام جمعه مشهد افزود: حضرت زهرا (س) نمایش داد شما نمی‌توانید انحراف را نگاه کنید و ساکت بنشینید و حتی اگر با شمشیر مقابله نشود کرد اما بازهم باید جنگید.

علم‌الهدی افزود: این یک آموزه سیاسی هست که باید در انحراف ستیزی بایستیم چراکه انحراف‌ستیزی یک جریان مرزنشناس هست و عقب‌گرد ندارد و باید تا لحظه آخر با انحراف ایستاد و جنگید.