استاندار قم گفت: مدیریت استان با طمع‌کارانی که در معیشت و سفره مردم اخلال ایجاد می‌کنند برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری روز چهارشنبه در بیست و یکمین جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در ماه‌های اخیر براساس آمارهای کشوری تورم قم به طور متوالی رو به کاهش بوده که این اتفاق بی‌نظیری در کشور است و نشان می‌دهد ما می‌توانیم قم را به عنوان یک شهر ارزان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث کاهش نرخ اقلام اساسی مورد نیاز مردم نیز اتفاقات مثبتی رخ داده‌است، برای مثال در بحث قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه بوده‌ایم.

استاندارقم خاطرنشان کرد: مردم از شفاف‌سازی در هر زمینه‌ای استقبال می‌کنند و ما باید همه‌ کارهایمان را با شفافیت انجام دهیم.

وی افزود:‌ حق مردم این‌ است که بدانند پولی که پرداخت می‌کنند برای چه مواردی مصرف می‌شود.

آقامیری گفت: ما برای خالص فروشی وقت گذاشتیم و باید این طرح اجرا شود، همه صنوف موظف هستند کالاهایشان را به صورت شفاف بفروشند و این حق طبیعی مردم است.

وی ادامه‌ داد: در مورد بحث قیمت کالا اگر ما نظارت نداشته باشیم هر کسی طمع کرده و قیمت را افزایش می‌دهد،بنده به تمامی دستگاه‌ها تاکید کرده‌ام که باید بر قیمت ها نظارت ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد کسی حقوق مردم را پایمال کند،همه بنگاه‌های اقتصادی و بازرگانی های تجاری موظف هستند که حقوق مصرف کننده را رعایت کنند.

استاندارقم گفت: با گران فروشان برخورد بسیار جدی خواهیم کرد و این مورد به صورت حرف نیست بلکه به صورت عملی اجرایی خواهد شد.