اتفاقات ۳ اسفند ۶۳ خلاصه: امامی کاشانی: استکبار زبان موعظه نمی فهمد با آنان باید با زبان گلوله حرف زد.   آیت الله مشکینی: زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ما با قناعت حل خواهد گردید.   وزیر آموزش و پرورش: اجازه نخواهم داد مدرسه ها خصوصی در آموزش و پرورش بوجود آید.   ۴ ۴ […]

اتفاقات ۳ اسفند ۶۳

خلاصه:

امامی کاشانی: استکبار زبان موعظه نمی فهمد با آنان باید با زبان گلوله حرف زد.

 

آیت الله مشکینی: زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ما با قناعت حل خواهد گردید.

 

وزیر آموزش و پرورش: اجازه نخواهم داد مدرسه ها خصوصی در آموزش و پرورش بوجود آید.

 

۴ ۴ عامل ترورهای موخر شیراز اعدام گردیدند.

 

امامی کاشانی: استکبار جهانی زبان موعظه را نمی فهمد

نماز جمعه این هفته تهران با شرکت وسیع اقشار متفاوت شهروندان تهرانی به امامت آیت الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه گردید.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به عقب نشینی صهیونیست ها از جنوب لبنان اظهار کرد: امید هست مسلمین جهان بیدار شوند و از حماسه آفرینی ها و حرکت مسلمین جنوب لبنان درس دریافت کنند و متوجه شوند که استکبار جهانی زبان موعظه تعلیم، تعلم، صلح و سازش را نمی فهمد و منحصرا باید با زبان رگبار و گلوله با آنان جنگید.

همین اسلام می گوید باید با دشمن با گلوله مواجه گردید و دشمن چون ایمان ندارد در می رود.(۱)

 

آیت الله مشکینی: تا قرآن بر ایران حاکم هست نهضت ادامه دارد

(۱)همزمان با سالگرد عملیات خیبر آئین عبادی سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه این هفته شهر خون و قیام با شرکت اقشار متفاوت امت حزب الله در دبیرستان امام صادق (ع) به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه شهر قم برگزار گردید.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم اظهار کرد: اگر مردم کشور از اسراف و تبذیر بپرهیزند و در زندگی قناعت را پیشه خود کنند آنوقت توان دارند روی پای خود بایستند. باید بدانیم زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ما با قناعت حل خواهد گردید.

آیت الله مشکینی در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار کرد: دنیا و مستضعفین جهان بدانند که ملت ایران با هر مظلومی همراه هست ما به همه قلدرهای جهان اعلام می نماییم تا قرآن بر ایران حاکم هست نهضت ادامه دارد و هر کسی در هر کجای دنیا بر علیه ظلمی قیام کند یاور آنان می باشیم و به آنان کمک خواهیم کرد و این درس را ما مسلمین از قرآن آموخته ایم که در دنیا یاور مظلومین و دشمن ظالمین باشیم.(۲)

 

اکرمی: مدرسه ها خصوصی وقتی که من وزیر آموزش و پرورش هستم بوجود نخواهد آمد

(۲)سید کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ای مطبوعاتی مسائل مختلف  آموزش و پرورش را تعریف کرد.

وی در این اظهار کرد و گو بر لزوم همیاری مردم در امر آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار کرد: شهریه از محصلین گرفته نخواهد گردید چون مخالف قانون بنیادی هست اما مردم توان دارند در امر ایجاد مدرسه ها به این وزارت خانه کمک کنند. مردم توان دارند با احداث مدرسه ها و وقف آن به آموزش و پرورش ما را یاری دهند.

وی درباره مدرسه ها خصوصی نیز اظهار کرد: تا آنجایی که خدای توانا قدرت داده باشد مدرسه ها خصوصی تا وقتی که من وزیر آموزش و پرورش هستم بوجود نخواهد آمد اما کمک مردم را پذیرفته ام و باید مردم به آموزش و پرورش کمک کنند. در سال گذشته کمک های مختلفی که شده هست قریب به ۴۰۰ میلیون تومان هست و امید دارم در سال ۶۴ خیلی بیشتر از اینها کمک کنند. مردم همان گونه که جبهه ها را اداره می کنند باید تعلیم پرورش را نیز اداره کنند در نتیجه نه شهریه می گیریم و نه مدرسه ها خصوصی به نحو قبلی را قبول داریم.(۳)

 

اعدام  4 منافق در شیراز

۴ (۳)۴ نفر از اعضای گروه ترور و خراب کردن گروهک منافقان و عاملین ترورهای موخر در شیراز بعد از انتهاء مراسم نماز دشمن شکن جمعه شیراز با حضور امت حزب الله در نقاط متفاوت این شهر بدار آویخته گردیدند.

عاملین ترورها در گفت و گو تلویزیونی جزئیات تعلیم و عملیات خود را افشا کردند. (۴)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۴ اسفند ۶۳، ص ۱۴
۲٫ جمهوری اسلامی، ۴ اسفند ۶۳، ص ۴
۳٫ کیهان، ۴ اسفند ۶۳، ص ۲۲ و ۴
۴٫ کیهان، ۴ اسفند  63 ، ص ۲

انتهای متن/