به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ۱۵ مرداد با حضور در شعبه شهر قم خبرگزاری ایکنا و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت خبرنگاری امروز رسالت سنگینی هست، عنوان نمود: امروز در دنیایی که زندگی می کنیم که رسانه و اطلاع رسانی سخن […]

با اهمیت ترین وظیفه رسانه حق‌طلبی هست/ تجلیل از خدمات جهاد دانشگاهیبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ۱۵ مرداد با حضور در شعبه شهر قم خبرگزاری ایکنا و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت خبرنگاری امروز رسالت سنگینی هست، عنوان نمود: امروز در دنیایی که زندگی می کنیم که رسانه و اطلاع رسانی سخن اول را می زند؛ در دنیا شاهد این مفهوم هستیم که با رسانه وضعیت یک کشور را تغییر می دهند و حکومتی را ساقط می کنند، این نقش و تاثیر رسانه را نشان می دهد. 

 وی با بیان اینکه اگر رسانه در مسیر حق، عدالت، راستی و درستی حرکت کند، جامعه در مسیر صلاح و فلاح قرار می گیرد، دنبال کرد: در کشور ما خبرنگاران پر تلاش‌ترین، صادق‌ترین و در عین حال محروم ترین قشر جامعه می باشند، واقعا باید قدر این قشر را دانست، امروز که جنگ ما با دنیا جنگ رسانه ای هست، خبرنگاران سربازان خط مقدم این جنگ می باشند. 

  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهر قم با بیان اینکه خداوند از ما قصد دارد حق بگوییم، اضافه کرد: خبرنگاران باید حق بگویند و کاری نداشته باشند این حق گفتن به سود و آسیب چه کسی هست. در رسانه باید در پی اقامه حق و عدالت باشیم، عدالت هدف پیامبران و اولیا الهی بوده هست، اگر ما هر کاری انجام دهیم ولی عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد، کاری انجام نشده هست. رسالت انقلاب اسلامی اقامه حق و عدل بوده هست و رسانه ها برای پیشبرد این هدف باید کمک کنند     .    

    اسکندری با بیان اینکه معیار سنجش توفیقات سیر بر کانون حق و حرکت در مسیر اقامه عدل هست، اضافه کرد: اگر در جامعه ای  باطل رایج شدن پیدا کند، آن جامعه روی خوشبختی را نمی بیند. ریل گذاری جامعه اسلامی باید در جهت حق باشد؛ باید توفیقات را باید با عدالت بسنجیم و باید نگاه کنیم تا چه اندازه در کارهای در جهت اقامه حق گام برداشتیم، رسانه در این حوزه بسیار توان دارد کمک کنند.

وی تاکید کرد: رسانه نباید ملاحظه احدی را بکند و در پی ترویج و اقامه حق باشد، اگر حق مشخص گردد، رهروان حق و رهروان باطل نیز مشخص میشود، نباید در کارهای، شخص ملاک قرار بگیرد؛ افراد نمیتوانند حق باشند و حق چیزی فراتر از افراد هست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهر قم تصریح نمود: پس از جلب رضایت پروردگار باید در پی جلب رضایت مردم باشیم، رضایت مسئولان نباید مورد توجه باشد. مردم لشکریان خداوند می باشند و باید در پی جلب رضایت آنان باشیم، اگر اینچنین گردید به خودی خود رضایت مسئولینی که خدایی و مردمی باشند به دست می آید .  

  وی اضافه کرد: خبرگزاری های حق کانون می باشند که باید افکار عمومی جامعه را روشن کنند تا تحت تاثیر القائات شیطانی رسانه های استکباری قرار نگیرند. اگر شما در پی عدالت بوده و حق بگویید اعتماد مردم را از دست نمی دهید و رسانه های معاند نمیتواند جایگاهی در بین مردم و نسل جوان داشته باشد.  

  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهر قم در ادامه سالروز ایجاد جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و عنوان نمود: خدمات جهاد دانشگاهی  در تولید علم و پژوهش، تحقیقات و پزشکی و به نحو خاص در مساله بسیار با اهمیت معالجه ناباروری و …    باعث فخر انقلاب اسلامی گردید.     

    وی دنبال کرد: یکی از دلایل توفیق این نهاد این هست که دولتی نیست، در مجموعه‌ها و دستگاه‌های کشور هرکدام که وابستگی کمتری به دولت‌ها داشته اند، توفیقات بیشتری اکتساب کردند، ذلیل دیگر موفقیت جهاددانشگاهی روحیه جهادی هست؛ این مردمی بودن و روحیه جهادی داشتن دو عامل پیشرفت این نهاد انقلابی هست و اگر محفوظ بماند شاهد خدمات بیشتری هم می باشیم.    
  اسکندری اظهار کرد: خیلی از معضلاتی که در کشور وجود دارد چه در بحث اقتصاد و چه در مسائل اجتماعی، به سبب این هست که کادر سازی برای این حوزه ها نشده هست؛ اعتماد نمودیم و هر کاری را به دست هرکسی سپردیم، بنابراین امروز با این مشکلات و چالش ها مواجه شده ایم.    اگر هر دستگاهی در کار خود به طور تخصصی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا کند، موفق می باشد و جهاددانشگاهی به طور مستمر اینچنین بوده هست.  

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان شهر قم با بیان اینکه یکی از خصوصیات جهاد دانشگاهی انجام کارهای تخصصی هست، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی جایگاه خوبی در بین مردم و شخصیت‎ها و دانشگاه ها دارد ولی باید خدمات این نهاد را باید زیادتر برای مردم توضیح داد .در عین اینکه نواقص موجود گفته می گردد، باید خدمات نیز گفته گردد و وقتی در یک مرکزی نظیر جهاددانشگاهی این ظرفیت از خدمات عرضه می گردد و به اطلاع مردم نرسد، حاصلش یاس و نا امیدی هست و جامعه ای که دچار یاس بشود حرکتی در آن پیش نمی رد؛ اطلاع رسانی موفقیت ها حق مردم هست.  

انتهای پیام