رئیس نظام پزشکی استان قم گفت: واقعیت این است که درصد بسیار کمی از پزشکان ما متاسفانه فرار مالیاتی دارند که آمار آن‌ها بسیار پاییاست اما پزشکانی که این تخلف را انجام دهند به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند تا با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدحسن عادی رئیس نظام پزشکی استان قم  در گفت‌وگویی خبری درخصوص وضعیت تخلفات و قصور پزشکان در استان اظهار کرد: واقعیت این است که گاهی اوقات گزارش‌هایی از سوی مردم در رابطه با تخلفات و قصورات پزشکی برای ما ارسال می‌شود و ما تا به امروز با جدیت و اهتمام با این تخلفات برخورد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد پزشکان عمومی درحال حاضر فعلا به کار طبابت مشغول نیستند، عنوان کرد: استان قم یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی دارد که از این تعداد ۱۸۰ پزشک عمومی مطب شخصی دارند و حدود ۴۰۰ نفر از پزشکان نیز در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به طبابت هستند.

رئیس نظام پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: مشکلاتی در پرداخت دستمزد پزشکان در مراکز درمانی وجود دارد که با تدابیر ملی و به صورت زیرساختی باید رفع شود.

عادلی عنوان کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم اگر تخلفی همچون فرار مالیاتی و یا دریافت هزینه خارج از تعرفه مشاهده کردند تخلفات را با مراجعه به سازمان نظام پزشکی استان قم واقع در کوچه شماره ۶۱ خیابان شهید نواب صفوی و یا تماس با شماره سراسری ۱۹۰ ثبت کنند، تا برخورد بازدارنده‌ای صورت گیرد.

*علاقه پزشکان قمی برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) در عراق

رئیس نظام پزشکی استان قم گفت: هرساله قبل در ایام اربعین پزشکان قمی برای خدمت‌رسانی به زائران عازم عراق می‌شوند اما امسال با وجود گرمی هوا استقبال بالای پزشکان از سفر اربعین ما را شگفت‌زده کرد.

وی افزود: برخی از پزشک‌ها طی روزهای اخیر به ما اعلام کرده‌اند که صرفا دنبال طبابت بیمار نخواهند بود حتی حاضرند در موکب‌ها کارهای خدماتی انجام دهند.

*با فرار مالیاتی پزشکان برخورد می‌شود

عادلی توضیح داد: واقعیت این است که درصد بسیار کمی از پزشکان ما متاسفانه فرار مالیاتی دارند که آمار آن‌ها بسیار پاییاست اما پزشکانی که این تخلف را انجام دهند به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند تا با آن‌ها برخورد شود.

رئیس نظام پزشکی استان قم اشاره کرد: چند سالی است که در سازمان نظام پزشکی میز مالیات برپا می‌شود تا پزشکان با مراجعه به این سازمان کارهای مالیاتی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/