[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر شنبه بعد از جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا با رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و میزان ترددها را کاهش دهند، اظهار داشت: به دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا در کشور و استان این همکاری […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر شنبه بعد از جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا با رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و میزان ترددها را کاهش دهند، اظهار داشت: به دلیل نگرانی از موج دوم شیوع کرونا در کشور و استان این همکاری باید ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: ستاد بحران استان قم تلاش شبانه روزی داشته تا در مسیر کاهش تلفات ناشی از این بیماری گام بردارد.

استاندار قم اظهار داشت: از خیرین و مردم در جهت پشتیبانی از کادر درمانی و اقشار آسیب دیده از این بیماری باید قدردانی کرد؛ همچنین از حمایت‌های مراجع عظام تقلید و مدیریت حوزه‌های علمیه از ستاد مقابله با کرونا سپاسگزاریم.

آرامش نسبی در بیمارستان‌های قم

وی با بیان اینکه خوشبختانه شاهد آرامش نسبی به جهت ورودی به بیمارستان‌های قم هستیم، عنوان کرد: ورودی بیمارستان‌ها کاهش یافته و آرامش نسبی در آن حاکم شده است ولی با این وجود تعداد بیماران بدحال ما هنوز کم نشده است.

سرمست با اشاره به بیانیه صادره از سوی اصناف مبنی بر تعطیلی صنوف غیر ضروری و تقدیر از این اقدام اصناف از مردم تقاضا داریم از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر خودداری نمایند.

کاهش زنجیره انتشار ویروس با طرح بسیج مقابله با کرونا

وی طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در طول ۱۴ روز عید زنجیره انتقال بیماری را به حداقل رسانده و ورودی بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

استاندار قم ضمن تأکید بر تفکیک افراد متقاضی پایش سلامت و افراد مشکوک و بدحال مبتلا به کرونا، گفت: در این راستا ۳۰ پایگاه ارتش و ۹ پایگاه دانشگاه علوم پزشکی برای پایش سلامت شهروندان دایر خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه تأمین اقلام بهداشتی مراکز درمانی در درجه اول اولویت است، گفت: مراکز تولیدی نیز به جهت پشتیبانی در درجه اهمیت هستند و صیانت از نیروی کار نیز مورد تأکید رئیس جمهور بوده است.

سرمست در خصوص حمل و نقل و کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه عمومی در معابر استان قم، گفت: سپاه پاسداران و هلال احمر قم افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

وی بیان کرد: ورودی‌های استان قم نیز با کمک نیروی ارتش تحت نظر هستند و کار ضدعفونی خودروها و مسافران عبوری انجام می‌شود.

[ad_2]