دکتر مهدی مصری گفت: باید نیازهای بهداشتی در سطح جامعه سنجیده شود و برنامه استراتژیک طبق این نیازها تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در مراسم روز بهورز که به صورت وبینار کشوری با حضور وزیر بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، معاونان بهداشتی، مدیران شبکه بهداشتی، بهورزان و مراقبان سلامت و مربیان آموزشگاه بهورزی برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ارتقاء نظام بهداشت و درمان است.

 

وی با اشاره به نقش اساسی بهورزان در حفظ و ارتقای سلامت روستاها، افزود: بهورزان در خانه های بهداشت عامل اصلی کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی در روستاها هستند.

 

مصری با بیان اینکه بهورزان ایرانی الگوی بهداشت در جهان هستند، گفت: در زمان حاضر کارشناسان متعدد جهانی از این الگوی ایرانی بارها و بارها بازدید کرده اند و در تلاش الگوبرداری از آن هستند.

 

وی بیان کرد: باید نیازهای بهداشتی در سطح جامعه سنجیده شود و برنامه استراتژیک طبق این نیازها تدوین شود که در این راستا از نظرات و ایده های جدید استقبال می کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با قدردانی از زحمات کادر بهداشت در اپیدمی کرونا، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری می تواند از ابتلا به بیماریها جلوگیری کند و سلامت جامعه را تضمین کند.

 

وی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر ۸۴ بهورز در ۵۸ مرکز بهداشت در استان مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم