به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی ریاست سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه اجلاس بسیج اساتید حوزه های علمیه ۴ استان از ۲۶ تا۲۸ تیرماه به مدت ۳ روز در مشهد مقدس برگزار می گردد، گفت: این اجلاس […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی ریاست سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه اجلاس بسیج اساتید حوزه های علمیه ۴ استان از ۲۶ تا۲۸ تیرماه به مدت ۳ روز در مشهد مقدس برگزار می گردد، گفت: این اجلاس با شعار"حوزه انقلابی، رسالت اساتید انقلابی و بسیجی "است و با حدود ۳۰۰ نفر برگزار می گردد.

وی دنبال کرد : اغراض برپایی این اجلاس حضور انقلابی اساتید بسیجی حوزه های علمیه در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت انسجام فعالیت اساتید در جهت ماندگاری انقلاب اسلامی، آمادگی زیادتر برای بصیرت افزایی روحانیون مؤثر در هدایت اقشار بسیج ، آگاهی و بصیرت نسبت به دسیسه های استکبار و راهکارهای مبارزه با آن و نمایش ولایتمداری و تبعیت حوزه های علمیه از فرمایشات مقام معظم رهبری هست.

ریاست سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور گفت: سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون کشور در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تشکیل شد و در ۴ استان شهر قم، اصفهان، تهران و خراسان فعال هست.

وی تصریح نمود: بسیج اساتید را در تهران باحضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی راه اندازی نمودیم و رابطه خوبی با اساتید حوزه های علمیه برقرار شده و تعداد بسیاری از اساتید تمایل به مشارکت با بسیج طلاب دارند و به فضل پروردگار در این ۴ حوزه رخدادهای خوبی افتاده هست.

گواهی گفت: برای بهره بردن از حضور اساتید هر ساله یک سمینار بازآموزی برنامه ریزی کرده و برای چندمین سال هست که این سمینار برگزار می گردد و از قبل موضوعاتی در قالب کمیسیون های متفاوت در اختیار اساتید قرار می گیرد.

وی دنبال کرد: در این اجلاس کمیسیون هایی فعال می گردند و تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حول کارکردها و انقلابی ماندن حوزه های علمیه در کمیسیون ها مورد تاکید قرار می گیرد و نتیجه های آنان هم به صورت کتاب در اختیار اساتید و حوزه های علمیه قرار می گیرد.

ریاست سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور گفت: در سال های گذشته این اجلاس بصورت به صورت مجزا برگزار می گردید اما سال کنونی ۴ استان ، با تاکیدی که نماینده محترم ولی فقیه در سپاه و بصورت اجلاس کشوری در نظر گرفته، برگزار می گردد .

وی دنبال کرد: خروجی این برنامه ها برکات بسیاری حول مباحث متفاوت تا به امروز داشته و مقاله هایی را در مسائل متفاوت از قبیل عملکرد حوزه های علمیه ، نقش حوزه های علمیه در باقیماندن برفضای انقلاب و انقلابی گری هست و مباحث دیگری مثل خدمتگزاری به مردم و توجه به مردم ، در این نشست ها و فراخوان ها مطرح می گردد.

گواهی با بیان اینکه بسیج طلاب در ۳۱ استان کشور فعال می باشند اضافه کرد: اساتید ما در تمام حوزه های علمیه سراسر کشور در فعال و در خدمت مردم می باشند.جمعیت بسیاری از برادرهای و خواهران حوزه های علمیه در بسیج طلاب مشغول می باشند که وظایف متفاوت داشته و در برنامه های متفاوت حضورفعالی دارند. خبر ها و حوادث  بصورت همه روزه در اختیار طلاب قرار می گیرد. 

 رئیس سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور گفت: نیازهای فکری و بصیریتی طلاب را مورد توجه و دقت داده و پشتیبانی از انتهاء نامه های طلاب درموضوعات انقلابی ماندن حوزه های علمیه ، خدمت رسانی حوزه های علمیه به مردم یا کارکردهای حوزه های علمیه در مسایل اجتماعی و انتهاء نامه هایی در این عرصه ها هست.

وی با بیان اینکه شناسایی فرهیختگان حوزه های علمیه در دستور کار هست، تصریح نمود: به صورت مرتب در بحث اردوهای راهیان نور، حضور روحانیون در این اردوها با معاونین حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه شهر قم با مجموعه نمایندگی فقیه در سپاه نشست ها مستمری برگزار می گردد.