به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛میر هادی،مدیرکل سازگاری و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری شهر قم با اشاره به تنگنا رفت و آمد اتوبوس در شهر اظهار کرد: برای اینکه زائرین اربعین بتوانند زیارت اماکن زیارتی شهر را دارا باشند اهتمام داریم تور قم‌گردی برای مکان‌های […]

برگزاری تور زیارت اماکن متبرکه شهر قم برای زائرین اربعینبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛میر هادی،مدیرکل سازگاری و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری شهر قم با اشاره به تنگنا رفت و آمد اتوبوس در شهر اظهار کرد: برای اینکه زائرین اربعین بتوانند زیارت اماکن زیارتی شهر را دارا باشند اهتمام داریم تور قم‌گردی برای مکان‌های زیارتی را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به ایام اربعین حسینی نزدیک می‌شویم ، برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی را به زائرین دارا باشیم از ماه‌ها قبل خدمات رسانی را در سه بخش کلیدی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به حضور خیل شگرف زائرین اربعین در شهر شهر قم اظهار کرد: با سازگاری ستادهای هشتگانه منطقه های شهر بحث اطلاع‌رسانی و خدمات رسانی را برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانند در حوزه خدماتی و اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر اطلاع‌رسانی به زائرین دارا باشند و بحث راهنمای زیارت کننده را انجام دهند.

 

  وی استقرار ستادهای اطلاع‌رسانی و تخلف های شهری در مبادی ورودی شهر را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام اربعین حضور دسته‌جات عزاداری در هسته مرکزی شهر را داریم بیشتر از ۳ هزار متر داربست انتصاب شده تا تداخلی در رفت و آمد زائرین و عزاداران به وجود نیاید.

  میرهادی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین در بلوار پیامبر اعظم اظهار کرد: با توجه به اینکه این مراسم به طور رسمی اعلام نشده ولی هرساله شاهد حضور خیل شگرف زائرین در بلوار پیامبر اعظم هستیم که پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به زائرین با استقرار ستادها، ایستگاه‌های صلواتی و ناوگان آتش‌نشانی شده هست.

مدیرکل نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری شهر قم به فعالیت‌های قرارگاه اربعین در شهر شهر قم اشاره نمود و اضافه کرد: مشارکت تنگاتنگی بین شهرداری و قرارگاه اربعین وجود دارد که از آن جمله استقرار ناوگان آتش‌نشانی و جابجایی زائرین از پارکسوار به مصلی هست.

  وی بخش دیگر خدمات شهرداری در ایام اربعین را اعزام نیروهای پاکبان به طور داوطلبانه به کربلا دانست و اظهار کرد: این نیروها حدفاصل مسیر نجف تا کربلا خدمت‌رسانی انجام می‌دهند.

مدیرکل نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری شهر قم اظهار کرد: موکب‌های اربعین زیادتر معطوف بر ساکن کردن و پذیرایی می باشند و به همین دلیل شهرداری از عمود ۱۰۷۰ و ۱۱۷۰ بحث پاکیزگی را پیگیری خواهد کرد.

 

  مدیرکل سازگاری امور خدمات شهری شهرداری شهر قم گفته بود: دو دستگاه پرس نیز جمع‌آوری پسماند را بر عهده داشته و دو دستگاه بازو غلطان و باب‌کت نیز در مسیر فعال می باشد.

  وی اعزام یک دستگاه آمبولانس، خودرو آتش‌نشانی و ۵۰ دستگاه اتوبوس به مهران را از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام اربعین ذکر نمود.