معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم از برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم ویژه بانوان و دختران کارکنان سپاه با حضور ۲ هزار ورزشکار از نقاط مختلف کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه امیر جعفری ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم که در سالن جلسات ساختمان شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم ویژه بانوان و دختران کارکنان سپاه به میزبانی سپاه استان قم در دو مرحله برگزار خواهد شد.

وی افزود: مرحله اول در ۲۶ و ۲۷ مهرماه و مرحله دوم ۳ الی ۵ آبان‌ماه در مجموعه‌های ورزشی‌ سطح استان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از سراسر کشور که حدود ۲ هزار نفر هستند در ۷ رشته تکواندو، والیبال، هفت سنگ، شنا، تیراندازی، دارت و آمادگی جسمانی به رقابت خواهند پرداخت‌.

وی با بیان اینکه از استان قم هم در این مسابقات شرکت‌کننده داریم، گفت: حدود ۷۲ شرکت‌کننده از قم در این مسابقات حضور خواهند داشت.

جعفری خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های ورزشی برنامه‌های فرهنگی بسیاری همچون بازدید از مناطق توریستی و گردشگری استان، حضور در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره برنامه افتتاحیه این جشنواره عنوان کرد: افتتاحیه ششمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور یکی از اعضای هئیت رئیسه سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم در ادامه گفت: به دلیل مشکلات زیرساخت‌ها و کمبود مکان برای اسکان رقابت‌های این ۴ رشته در ۲۶ و ۲۷ مهر و ۳ رشته باقی‌مانده از ۳ الی ۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

جعفری گفت: باتوجه به تبلیغاتی که مدت‌هاست علیه بانوان غیور ایرانی انجام شده، تصمیم گرفته شد که «زن ایرانی مظهر عفاف و پاکدامن» شعار محوری این جشنواره باشد.

وی در پایان گفت: برای برگزاری این مسابقات از ظرفیت مجموعه‌های مختلف از جمله اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری استفاده شده است.