چهارمین مانور«دفاع از مقر» با همکاری واحدهای مختلف آبفا و مشارکت سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس، پلیس راهور و مدیریت بحران استان در یکی از تأسیسات آبرسانی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه برگزاری مانورهای دوره ای جهت آمادگی نیروهای امدادی حفاظتی و انتظامی مختلفی تا کنون در قم برگزار شده است که مانور دفاع از مقر یکی از مهم ترین موارد از آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه این مانور گفت:  مانور «دفاع از مقر» به منظور هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای مواجه با حوادث و بحران‌ها، پایش،کنترل و ارزیابی مجموعه‌های مختلف در مواجه با بحران، تأمین امکانات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های این‌چنینی و آمادگی مقابله با شرایط اضطراری برگزار می‌شود.

مهندس حسن بختیاری هدف از برگزاری این مانور را  افزایش هوشیاری نگهبانان و افزایش آمادگی آنان در مواجهه با شرایط اضطراری، رصد کارایی آموزش حفاظت فیزیکی در نگهبانان شرکت و به‌کارگیری آموزش‌ها مربوطه در مواقع اضطراری، پایش میزان آمادگی تیم واکنش سریع در شرایط اضطراری،  رصد و تمرین واکنش حراست و  مدیران ستادی و مراجع انتظامی  و امدادی در شرایط اضطراری و ارزیابی چگونگی اطلاع‌رسانی به واحدهای واکنش سریع در شرایط اضطراری اعلام کرد.

وی همچنین رصد و کاهش مدت‌زمان امدادرسانی تیم واکنش سریع در شرایط اضطراری، شناسایی کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حین مانور، – شناسایی شرایط مخاطره‌آمیز در حین وقوع امداد و نجات، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث واقعی و آشنایی امدادگران و مراجع انتظامی  با تأسیسات شرکت و نوع کار شرکت آب و فاضلاب را از دیگر اهداف برگزاری مانور دفاع از مقر برشمرد.