سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به ارزش توسعه فضای سبز در شهر شهر قم گفت: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی مجموعه مدیریت شهری شهر قم در این سال‌ها تلاش‌های بسیار خوبی در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز در شهر شهر قم انجام داده هست. وی […]

سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به ارزش توسعه فضای سبز در شهر شهر قم گفت: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی مجموعه مدیریت شهری شهر قم در این سال‌ها تلاش‌های بسیار خوبی در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز در شهر شهر قم انجام داده هست.

وی با بیان اینکه شهر شهر قم شهری با اقلیمی گرم و خشک هست، اضافه کرد: در کوشش هستیم در کنار استفاده از گیاهان مناسب با آب‌وهوای شهر قم با توسعه فضای سبز اقلیم شهر را تغییر دهیم که این اقدام احتیاج به برنامه‌ریزی و همت مسئولین استانی هست.

وی با اهتمام بر اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر شهر قم به ۱۷ مترمربع دست یافته هست، عنوان نمود: در دو سال موخر هر ساله بیشتر از ۳۰۰ هزار اصله درخت در شهر شهر قم کاشته شده هست ولی هنوز شهر شهر قم دچار کمبودها و ضعف‌های زیادی در حوزه فضای سبز علی رغم اقلیم گرم و خشک هست.

سقائیان نژاد افزود: پارک جنگلی هزار هکتاری شهر قم که بزرگترین پارک جنگلی کشور شمرده می‌شود تا انتهاء سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.