آیت‌الله سعیدی بسیاری از اختلال‌ها را به‌خاطر بی‌معرفتی نسبت به سیره اهل‌بیت و اقتضای زمان دانست و افزود: من از همه کسانی که در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چه برخوردهای سلبی و چه برخوردهای ایجابی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم؛ زیرا در مواردی اگر برخوردهای سلبی نباشد برخوردهای ایجابی جواب نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم گفت: برخی از گمراهی‌ها و کج‌روی‌ها را به‌خاطر نشناختن سیره اهل‌بیت در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: ما نباید اهل‌بیت (ع) را با معیارهای خودمان بسنجیم؛ بلکه باید با معیارهای قرآن بسنجیم و مطیع امام باشیم؛ بنابراین باید در جایی که اهل‌بیت (ع) قیام کردند ما هم اهل قیام باشم و در جایی که سکوت کردند و یا اقدامات فرهنگی انجام دادند ما نیز به همان صورت عمل کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید طبق ضوابط اهل‌بیت (ع) باشد، افزود: یکی از کارهای اساسی و اصولی ما این است که بسنجیم زمان ما همسان و مطابق با شرایط کدام امام است تا مطابق با سیره آن امام رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروز تمکن و قدرت داریم و حکمرانی اسلامی وجود دارد گفت: دستور صریح قرآن است که افرادی که به آنها تمکن و قدرت داده‌ایم وظیفه دارند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند و نماز را اقامه کنند و زکات بپردازند.

آیت‌الله سعیدی بسیاری از اختلال‌ها را به‌خاطر بی‌معرفتی نسبت به سیره اهل‌بیت و اقتضای زمان دانست و افزود: من از همه کسانی که در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چه برخوردهای سلبی و چه برخوردهای ایجابی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم؛ زیرا در مواردی اگر برخوردهای سلبی نباشد برخوردهای ایجابی جواب نمی‌دهد.