سخنران معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت گفت: امام سجاد می‌فرمایند خدایا هیبت پدر و مادر را در چشم من مانند سلطان ستمگر قرار ده که هیچ راه فراری از امر و دستورش وجود ندارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه،حجت الاسلام محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی چهارشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما شما را هدایت می‌کنیم و در مقابل این هدایت برخی شاکر و برخی کفور هستند، اظهار کرد: یکی از هدایت های الهی راجع به پدر و مادر است که امام سجاد علیه السلام در دعای ۲۴ صحیفه سجادیه از خدا می‌خواهند که آنچه باید درباره پدر و مادر رعایت کنم را به دلم بینداز.

وی با اشاره به شیوه درست ارتباط با پدر و مادر از زبان امام سجاد علیه السلام گفت: حضرت فرمودند «خدایا من را توفیق ده آنچه که به دلم انداخته‌ای درباره پدر و مادر عمل کنم»؛ امروز بسیاری از گرفتاری‌هایی که در زندگی داریم به خاطر عمل نکردن به وظایف خود نسبت به پدر و مادر است.

کارشناس دینی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه روایات ما نسبت به رعایت حق پدر و مادر تأکید زیادی دارند، افزود: حضرت می فرمایند خدایا هیبت پدر و مادر را در چشم من مانند سلطان ستمگر قرار ده که هیچ راه فراری از امر و دستورش وجود ندارد ولی وقتی می خواهم من کاری برایشان انجام دهم مانند مادری مهربان باشم و هیچ توقعی نداشته باشم.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام فرمودند خدایا رغبت من برای خدمت به پدر و مادرم را مثل خواب شیرین سحرگاهی و از شربت خنکی که در گرما به من دهند قرار ده و اینطور نباشد که خدمت به پدر و مادر برای من سنگین باشد تا جایی که خواست آنها را به خواست خودم ترجیح دهم و رضایت پدر و مادرم را بر رضایت خودم مقدم دانم.

حجت الاسلام سعیدی‌آریا با بیان اینکه خدمت به پدر و مادر به انسان عزت می دهد، گفت: امام فرمودند خدایا به من توفیق بده خدمت پدر و مادر نسبت به خودم را زیاد بشمارم حتی اگر کم باشد و خیری که از من به آنها رسیده است را کم بدانم حتی اگر زیاد باشد؛ بنابراین باید هرکاری که برای پدر و مادر کردیم بگوییم کاری نکرده ام و خودمان را بدهکار بدانیم.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند خدایا صدایم را مقابل پدر و مادرم کوتاه کن و سخنم را برای پدر و مادر پاک و خوب قرار ده، رفتارم نسبت به آنها نرم باشد، قلبم نسبت به آنها عطوفت داشته باشد و مهربان باشم، مرا نسبت به آنها رفیق قرار ده تا با آنها مدارا کنم و دلسوزشان باشم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از مواردی که در همین دنیا صدمه اش را می‌بینیم بی اعتنایی به حقوق والدین است، گفت: حضرت سجاد علیه السلام می فرمایند خدایا به واسطه تربیت من به پدر و مادرم ثواب ده و پدر و مادرم را حفظ کن همانطور که آنها من را در کودکی حفظ کردند.

[ad_2]

منبع
[email protected]